סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יואל גת, מבכירי תעשיית ההייטק הישראלית, מת ממחלה קשה בגיל 69

גת, חתן שני פרסי ביטחון ישראל, נחשב לאחד המומחים הבינלאומיים הגדולים בתחום הלווינים. הוא ייסד את גילת ורייסאט ואת חברת השבבים SatixFy, בה שימש, בתפקיד האחרון שמילא בחייו, כמנכ"ל. יהי זיכרו ברוך

יואל גת, מבכירי תעשיית ההייטק הישראלית, נפטר ביום שישי האחרון ממחלה קשה בגיל 69. בתפקידו האחרון שימש גת כמנכ"ל חברת SatixFy. גת, שהקים את החברה ב-2012, ייסד את חברת גילת ורייסאט ונחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום הלווינים בישראל ובעולם, ובמהלך חייו קיבל פעמיים את פרס ביטחון ישראל.
עד לכניסתו של המנכ"ל החדש ביוני הקרוב יתפוס את מקומו של גת יואב לייבוביץ המשמש כיום כיו"ר משותף וסמנכל הכספים של החברה.
השבבים שמפתחת SatixFy מפחיתים את העלות, את הגודל, את המשקל ואת צריכת החשמל של מסופי המשתמש, כמו גם את עלויות זמן האוויר של הלוויינים. החרבה פועלת בתחומים הבולטים ביותר כיום בשוק החלל והתעופה, בהם IoT (האינטרנט של הדברים) ותקשורת בין מכונות (M2M), שנמצאים כיום בחזית החדשנות של לווייני התקשורת.
לאחרונה הודיעה החברה מפארק המדע ברחובות, המפתחת שבבים למערכות תקשורת לוויינית, על כוונתה להתמזג עם חברת הספאק Endurance Acquisition Corp. שווי העסקה צפוי להיות כ-813 מיליון דולר, כשהישות המאוחדת תקבל כ-201 מיליון דולר מחשבון הנאמנות של Endurance וכן 29 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים המשתתפים בעסקה באמצעות השקעה בהנפקה פרטית מחויבת ("PIPE"), כולל Sensegain Group - משקיעה גלובלית המתמקדת בהשקעות ערך.
1 צפייה בגלריה
יואל גת מייסד גילת לוויינים
יואל גת מייסד גילת לוויינים
יואל גת ז"ל
(צילום מסך: Youtube)
בנוסף, SatixFy קיבלה הון מחויב של 75 מיליון דולר מ-CF Principal Investments LLC - שלוחה של קנטור פיצג'רלד. לפני ההודעה על העסקה, החברה קיבלה 55 מיליון דולר מפרנסיסקו פרטנרס בצורה של הלוואה מובטחת לתקופה.