סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק אילון מאסק על רקע טסלה
אלון מאסק אילון מאסק על רקע טסלה (צילום: AFP, גטי)

שבר את מילתו: מאסק מכר מניות של טסלה בשווי 6.9 מיליארד דולר

אף על פי שהצהיר לפני ארבעה חודשים, כשמכר מניות של החברה בשווי 8.5 מיליארד דולר, כי אין בכוונתו למכור מניות נוספות, מנכ"ל טסלה ביצע את המהלך. בהמשך, הסביר שהוא מנסה להימנע מכירת חיסול של המניות במקרה שיאולץ להשלים את רכישת טוויטר

אלון מאסק 7.92 מיליון מניות של טסלה ב-6.9 מיליארד דולר ואמר שהוא מעוניין להימנע ממכירת חיסול של הרגע האחרון של מניות החברה במקרה שייאלץ לבצע את העסקה המבוטלת לרכישת טוויטר. כעת, שיעור ההחזקה של מנכ"ל טסלה בחברה עומד על 15%.
בתגובה לספקולציות לגבי הסיבה למכירה, פרסם מאסק שורה של ציוצים ליליים, בהם אמר שהוא רוצה להימנע ממכירה בהולה של המניות, במקרה שיאולץ לרכוש את טוויטר. כשנשאל האם יקנה חזרה את המניות במידה שלא ייאלץ לרכוש את טוויטר, הוא ענה "כן".
המכירה מגיעה ארבעה חודשים לאחר שמאסק הכריז שאין לו תוכניות למכור מניות נוספות של טסלה - זאת, לאחר שמכר מניות בשווי 8.5 מיליארד דולר בהמשך להצעתו הראשונית לרכישת טוויטר. מאז, התאוששו מניות החברה מהשפל שאליו הגיעו במאי.
"הוא אמר בפירוש שהוא עושה זאת בגלל טוויטר", אמר צ'רו צ'ננה, אסטרטג בחברת סקסו קפיטל מרקטס מסינגפור. "אבל תזמון המכירה – לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן האמריקאי – אומר משהו. המגמה הדובית בשוק החלה להיחלש והמשך התמחור-מחדש של ציפיות הפד עשוי לגרום עוד קשיים למניות בעתיד, במיוחד בתחום הטכנולוגיה".
מניות טסלה עלו ב-35% מהשפל שרשמו השנה, אך עדיין איבדו 20% מערכן מאז תחילת השנה.