סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קרן 91 Ventures מימין כפיר כחלון ועובי חממה
מימין כפיר כחלון ועובי חממה (צילום: שלומי פרי)

קרן 91 Ventures גייסה 15 מיליון דולר להשקעה בחברות צעירות

הקרן נוסדה על ידי עובי חממה וכפיר כחלון ונמצאת בשלבי גיוס מתקדמים לגיוס של 15 מיליון דולר נוספים. בכוונתה להשקיע בין חצי מיליון דולר ועד למיליון דולר בסטארט-אפים ישראלים במסגרת סבבי סיד ופרה סיד

קרן ההשקעות 91 Ventures גייסה 15 מיליון דולר להשקעות בהיקף של 1-0.5 מיליון דולר בסטארט-אפים ישראלים, במסגרת סבבי סיד ופרה סיד. את הקרן מובילים עובי חממה וכפיר כחלון. הקרן נמצאת כיום בשלבי גיוס מתקדמים לגיוס של 15 מיליון דולר נוספים.
עובי חממה הוא משקיע ותיק, בעל פרוטפוליו השקעות עשיר. בין החברות בהן השקיע נמצאות eToro, NanoRep ,Inneractive ו-YouAppi, אשר בכולן השקיע בראשית דרכן. כפיר כחלון, בכיר לשעבר בצוות ההשקעות של OurCrowd, הוביל בשנים האחרונות עסקאות רבות עם סטארט-אפים והשקעות העבר שלו כוללות את החברות: BlueNalu, Ludeo, ו-Kahoona.
קרן 91 Ventures גייסה כמחצית מהיקף הקרן ממשקיעים פרטיים ופועלת להשלמת גיוס סכום ההשקעה המלא. הקרן לא תתחייב להשקעה בענפים מסוימים בהייטק, מיקוד הקרן הוא ביזמים ישראלים, אבל היא יכולה לבצע גם השקעות בזימים זרים
עובי חממה מסר: "אנחנו מתכוונים להשקיע 0.5-1 מיליון דולר בכל חברה, בהובלה שלנו או יחד עם קרנות ומשקיעים שאנחנו מעריכים, ומאמינים כי יוכלו להיות השותפים הנכונים להכוונת החברות בדרך להצלחה. השאיפה שלנו להיות הקרן הממוסדת הראשונה בכל חברה".
כפיר כחלון מסר: "ההשראה לשם הקרן מגיעה ממספר החולצה של דניס רודמן (91), שעבורי הוא איידול עוד מגיל 11. דניס מסמל את מנטליות ה-Outlier (שונה מהרוב הגדול) שהקרן מחפשת ביזמים שלה ובתחומים הטכנולוגים המעניינים אותה. התשוקה, ההקרבה, התעוזה והמנטליות של לחשוב מחוץ לקופסא, אלו תכונות האופי שדניס רודמן מסמל עבורי ועבור דורות של אוהדי כדורסל. תכונות שהקרן מאמינה כי חייבות להתקיים אצל יזמים שהם Outliers. כמשקיעים ידענו בעבר לאתר טרנדים טכנולוגיים עוד לפני שהם הוכרו ככאלה, כמו למשל בפינטק, עוד לפני שהוא הפך למונח, ב-Generative AI עוד לפני הטרנד הנוכחי, או בפודטק ו-eSports."