סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טיקטוק הכריזה על פיצ'רים חדשים לסיוע למשתמשים המתמודדים עם בעיות נפשיות

הפיצ'רים כוללים מדריכים בנושא רווחה גופנית, נפשית וחברתית ותמיכה באנשים המתמודדים עם הפרעות אכילה; בנוסף לכך מי שיחפשו מונחים כגון "התאבדות" יופנו משורת החיפוש אל מרכזי תמיכה. הודעת החברה מגיעה לאחר דיווח שלפיו המתחרה אינסטגרם גילתה שוב ושוב שבמצבים מסוימים הפלטפורמה שלה עלולה להזיק לבריאות הנפש של משתמשיה המתבגרים

טיקטוק הכריזה על סט של פיצ'רים חדשים שאמורים לסייע למשתמשים המתמודדים עם בעיות נפשיות ומחשבות אובדניות. הפיצ'רים כוללים מדריכים בנושא רווחה גופנית, נפשית וחברתית ותמיכה באנשים המתמודדים עם הפרעות אכילה. בנוסף לכך פיצ'ר חדש מפנה את המשתמשים משורת החיפוש אל מרכזי תמיכה במקרה שהם מחפשים מונחים כגון "התאבדות".
הצעד מגיע במקביל לבדיקה חדשה שנפתחה מול הפלטפורמה היריבה אינסטגרם, החוקרת את השפעתה של הרשת החברתית על רווחת משתמשיה.
בהודעה שפרסמה החברה נמסר: "לנו בטיקטוק אכפת מאוד מהקהילה שלנו, ואנו תמיד מחפשים דרכים חדשות בהן אנחנו יכולים לדאוג לרווחתם. מסיבה זו אנחנו נוקטים צעדים נוספים כדי להקל על אנשים למצוא משאבים כאשר הם נחוצים להם בטיקטוק".
המשאבים החדשים, שלדברי החברה יושקו ברחבי העולם בחודשים הקרובים, כוללים מדריך מורחב בנושא הפרעות אכילה ופיצ'ר שיפנה משתמשים לתמיכה באזור מגוריהם, במקרה שהאפליקציה תזהה שורת טקסט המעידה על משבר, למשל חיפוש מונח כגון התאבדות.
טיקטוק, בדומה לפלטפורמות המתחרות שלה ברשתות החברתיות, נבחנה באופן מעמיק בכל הקשור להשפעה שיכולה להיות לה על בריאות הנפש של המשתמשים בה, ובמיוחד על בני נוער.
1 צפייה בגלריה
טיק טוק TikTok
טיק טוק TikTok
טיקטוק
(צילום: שאטרסטוק)
דו"ח של המכון למדיניות החינוך וקרן הצדקה הבריטית The Prince's Trus שפורסם בתחילת השנה מצא כי בריאותם הנפשית של בני נוער נפגעה בעקבות שימוש רב במדיה חברתית, בכל הקשור לרווחה גופנית ומנטלית שלילית ולהערכה עצמית נמוכה, ללא קשר למצבו הנפשי של הצעיר. עוד נמצא כי יותר בנות חוות תחושות של דיכאון וחוסר תקווה.
כאמור, הודעת החברה הגיעה לאחר ש"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אינסטגרם גילתה שוב ושוב שבמצבים מסוימים הפלטפורמה שלה עלולה להזיק לבריאות הנפש של משתמשיה המתבגרים. על פי הדיווח, החברה חוקרת את ההשפעה של האפליקציה על רווחתם הנפשית של המשתמשים הצעירים שלה במשך שנתיים לפחות. העיתון הוסיף כי המחקר גילה שוב ושוב שהאפליקציה מזיקה לחלק גדול מהמשתמשים, במיוחד נערות בגיל העשרה.
בתגובה ארוכה במיוחד הודתה אינסטגרם בקיומו של המחקר האמור, אך טענה כי הכתבה "מתמקדת במגוון מוגבל של ממצאים ומציגה אותם באור שלילי". מהרשת החברתית נמסר בנוסף כי היא עומדת מאחורי המחקר וכי הוא "מדגים את מחויבותנו להבנת נושאים מורכבים וקשים עמם עשויים בני נוער להיאבק, ומצביע על כל הפעולות שאנו עושים כדי לסייע לאלה המתמודדים עם נושאים אלו".