סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מנטרת את הסלבס: Humanz הישראלית גייסה 8 מיליון דולר

החברה, שהוקמה לפני ארבע שנים על ידי חמישה יוצאי 8200, פיתחה טכנולוגיה לזיהוי דפוסי התנהגות של משפיענים כדי לשייכם למותג המתאים. את גיוס הסיד הובילה קרן Stardom Ventuers

הסטארט-אפ יומנז (Humanz), שפיתח מערכת המחברת בין משפיענים, יוצרי תוכן וחברות, גייס 8 מיליון דולר בסבב סיד. את הגיוס, שנחשב גבוה יחסית עבור סבב סיד, הובילה קרן Stardom Ventures, והצטרפו אליה בית ההשקעות מור ויבואנית התמרוקים קבוצת שסטוביץ, שהשתמשה בפלטפורמה של יומנז במשך שנתיים עבור כלל מותגיה. חברות נוספות שמשתמשות בפלטפורמה הן יוניליבר, אדידס, קימברלי קלארק ומקדונלד'ס.
הטכנולוגיה של יומנז פותחה על ידי חמישה בוגרי 8200, שבמהלך שירותם ביחידה השתמשו ב-Machine learning וב-AI כדי לסווג תמונות, קובצי שמע, טקסטים ועוד, כדי לאתר איומים ביטחוניים ברחבי הרשת. להבדיל מבוגרי יחידה קלאסיים, שפונים לרוב לשוק היישומים הארגוניים, אנשי יומנז נכנסו לתחום יוצרי התוכן ומשתמשים במומחיותם לזיהוי דפוסי התנהגות של גולשים. זאת במטרה לארגן את תעשיית המשפיענים שהתנהלה בצורה מסורבלת וללא מדדים – ולהפוך אותה לשוק מבוסס דאטה חכם (Data Driven).
1 צפייה בגלריה
ליאב חן, מייסד ומנכ"ל יומנז
ליאב חן, מייסד ומנכ"ל יומנז
ליאב חן, מייסד ומנכ"ל יומנז. משפיע על משפיענים
(צילום: גבע טלמור)
החברה פיתחה מקבץ אלגוריתמים שמסוגלים לסווג את התנהגות היוזר, כלומר הטאלנט, ואת קהל העוקבים שלו, וכך להתאים לו את המותג הרלוונטי ביותר לשיתוף פעולה. לפי החברה, זיהוי המשפיען האפקטיבי ביותר לקמפיין של כל מותג מגדיל את המכירות בשיעור של עשרות אחוזים. "משנת 2018 החברה משלשת מדי שנה את הכנסותיה, ועם לקוחותיה נמנים יותר מ-300 מפרסמים מובילים בעולם", אומר ליאב רפאל חן, מנכ"ל ושותף מייסד יומנז. "לאחרונה הקמנו את הפעילות בארצות הברית, ועם הלקוחות שלנו נמנית גם גוגל ניו יורק, שעושה שימוש במערכת כדי להילחם בתופעת פרופילים מזויפים שהמפרסמים מבזבזים עליהם את כספם".
יומנז הוקמה ב-2017 על ידי חן, רועי נעמן, שמשמש כ-COO, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה אלירן מויאל, קובי דלל ושמואל גולדפרב. החברה מעסיקה היום 80 עובדים, מתוכם 30 בישראל. לאחר הגיוס היא מתכננת להגיע ל-150 עובדים בעוד שנה, 50 מהם בישראל. בעבר קיבלה החברה מענק של מיליון דולר מרשות החדשנות.