סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עדי פנחס מייסד ומנכ"ל ברודמן17 Brodmann17
עדי פנחס (צילום: Brodmann17)

הסטארט-אפ Brodmann17 בדרך לפירוק

לאחר שכלל עובדי החברה קיבלו מכתבי פיטורים, שתי עובדות הגישו בקשה לקבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון עקב אי קבלת פיצויי פיטורים ותשלומי משכורות. לפני כשבועיים הודיע המנכ"ל על סגירת החברה

שתי עובדות בחברת ברודמן 17 (Brodmann17) הגישו בקשה לקבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון והוראה על פירוק החברה. הבקשה הוגשה ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
כפי שנכתב בבקשה, החודש קיבלו כלל עובדי החברה מכתבי פיטורים לאלתר בעקבות היעדר יכולת מימון, המשך פעילות ותשלום משכורות. כאשר ביקשו העובדים לקבל פיצויי פיטורים ותשלומי משכורות, השיבו להם נציגי החברה כי "למרשתי אין אפשרות לשלם את מלוא חובותיה. בנסיבות העניין, ייעצנו לחברה לעצור כל תשלומים לנושים, ספקים ועובדים עד שימונה בעל תפקיד. ככל שתוגש בקשה, מרשתי לא תתנגד לה".
בשלב הנוכחי הגישו את הבקשה רק שתי עובדות בחברה, אך על פי הערכה צפויים להצטרף לבקשה עובדים נוספים אשר גם להם יש חובות מהחברה, שכוללים בעיקר את המשכורת האחרונה או חלק ממנה, פיצויי הודעה מראש, דמי חופשה ועוד.
החברה שמפתחת אלגוריתמים ללמידה עמוקה בתחום הרכב החכם נוסדה לפני כ-6 שנים על ידי עדי פנחס (המשמש מנכ"ל), ד"ר אמיר אלוש (שעזב את החברה ביוני 2021) ואסף מושינסקי. היא גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר משורה של קרנות מובילות, ביניהן: OurCrowd , לול ונצ'רס, מניב מוביליטי, סמסונג נקסט ועוד.
לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל החברה על סגירתה. בפוסט שפרסם בלינקדאין, הוא כתב: "נאלצנו לסגור את Brodmann17 היום. לא נוכל להביא את המוצרים שפיתחנו לשוק. הצוות כאן ממשיך הלאה, ואני מאחל להם מזל טוב והצלחה. אם מה שפיתחנו כאן יפרה את התעשייה בעולם, אז אין לנו חרטות על שום דבר".