סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רוברט סימונדס NSO
רוברט סימונדס NSO (צילום: Getty Images, AP/Sebastian Scheiner)

תם הסרט: אחרי חמישה חודשים, המפיק ההוליוודי עזב את דירקטוריון החברה האם של NSO

רוברט סימונדס, שהובא לדירקטוריון ביוזמת בעלי החוב של NSO, אמור היה לגייס כספים לחברה על בסיס קשריו העסקיים וכן לרכוש נכסיה. עזיבתו מעידה על כישלון. ייתכן שסימונדס נאלץ לפרוש מכיוון שלא התקבל אישור ממשרד הביטחון למינויו - על רקע קשריו העסקיים בסין ומגוריו בקליפורניה

רוברט סימונדס, המפיק ההוליוודי שמונה לדירקטוריון החברה האם של NSO עזב בשבוע שעבר את הדירקטוריון אחרי חמישה חודשים בלבד בתפקיד. סימונדס, שהובא לדירקטוריון ביוזמת בעלי החוב של NSO, אמור היה להוביל גיוס כספים משמעותי לחברה על בסיס קשריו העסקיים השונים. עזיבתו היא עדות לכישלון מאמצים אלו.
מפברואר נמצאות כל מניות מפתחת תוכנות הריגול NSO בשליטת חברת אחזקות לוקמסבורגית בשם Dufresne Holding. זאת, אחרי שבעלי החוב של NSO, ובהם קרדיט סוויס, Senator Investment Group, ו-Birch Grove Capital הוציאו את המניות מידיהם של בעלי המניות והעבירו אותם לידי חברת האחזקות החדשה שעומרי לביא, מייסדי NSO, הוא בעל המניות היחיד לה. לחברה עדיין חוב משמעותי שמוערך בחצי מיליארד דולר, שבעלי החוב הלוו לה כחלק מהליכי רכישת מניות בחזרה מקרן פרנסיסקו פרטנרס.
בתחילה, היה לביא הדירקטור היחיד ב-Dufresne Holding, אולם ב-15 במרץ מונה סימונדס לדירקטוריון. סימונדס (61) הפיק בעבר סרטים בכיכובם של שחקנים דוגמת סטיב מרטין, מתיו מקונוהי, אדם סנדלר וג'ניפר לופז והוא המייסד של חברת ההפקות העצמאית STX Enterainment, שבה השקיעו בעבר , קרן ההשקעות הסינית Hony Capital, הטכנולוגיה הסינית טנסנט וחברת הטלקום ההונג-קונגית PCCW. לצד פעילותו בתחום הבידור כיהן בדירקטוריון מחוז המים המטרופוליטני של דרום קליפורניה, כדירקטור ב-Heckmann Corporation, תאגיד שיצר ובנה חברות ומיזמים בתחום ההובלה והטיפול בנוזלים וחומרים אחרים. בבית הספר לניהול של ייל ובלשכת המסחר של קליפורניה, היה חבר בוועד המייעץ של המרכז לסיכון וביטחון עולמי של מכון המחקר RAND Corporation, ואחד הנגידים של המוזיאון לתולדות הטבע של מחוז לוס אנג'לס.
"כלכליסט" דיווח בעבר שבעלי החוב של החברה דרשו למנות אותו לדירקטוריון שלה מכיוון שחשבו שיוכל לסייע בהבאת כספים. זאת, אף שגורמים אחרים בעלי ידע בנושא העריכו שסימונדס יתקשה לעשות זאת. ביוני השנה דיווח הגארדיין שסימונדס וויליאם ריגלי, לשעבר מנכ"ל ויו"ר יצרנית הממתקים ריגלי, בודקים אפשרות לרכוש את השליטה ב-NSO, ושסימונדס נמצא במגעים "עמוקים" לגבי השתלטות על נכסי NSO. עם זאת, מקורות בעלי ידע בנושא העריכו שסיכוייו של סימונדס לגייס את הסכום הדרוש לעסקה נמוכים.
עתה, עם פרישתו של סימונדס מדירקטוריון חברה האחזקות של NSO, נראה שמאמצים אלו, הן לגייס כספים לחברה והן לרכוש את נכסיה, נכשלו. בנוסף, ייתכן שסימונדס נאלץ לפרוש מהדירקטוריון מכיוון שלא התקבל אישור ממשרד הביטחון למינויו. זאת, ייתכן, על רקע קשריו העסקיים לסין ומגוריו בקליפורניה, שם נתבעת NSO על ידי ווטסאפ ואפל.