סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גיימינג נטפליקס

חזק במשחק: נטפליקס משיקה אפליקציית ג'ויסטיק

ענקית הסטרימינג מרחיבה לאחרונה את עסקיה לתחום הגיימינג בענן וכעת מציגה את Netflix Game Controller, שיאפשר שימוש בנייד כשלט למשחקים של החברה. האפליקציה זמינה להורדה, המשחקים לטלוויזיה עדיין לא

נטפליקס השיקה אפליקציה חדשה שתאפשר למנויים לשחקק דרך הטלוויזיה - זאת, כחלק מהתוכניות להתרחב לתחום הגיימינג בענן. האפליקציה, שנקראת Netflix Game Controller, מאפשרת שימוש במכשיר הטלפון כשלט כדי לשחק דרך הטלוויזיה במשחקים הזמינים בשירות של נטפליקס.
האפליקציה כבר מופיעה בחנויות האפליקציות, אך עדיין לא פורסם אילו משחקים של נטפליקס יעלו לטלוויזיה או מתי זה יקרה. תיאור האפליקציה רק מבטיח: "בקרוב בנטפליקס".
בחברה סירבו לשתף פרטים נוספים לגבי התוכנית או לוח הזמנים. עם זאת, נטפליקס חשפה בעבר את התוכניות שלה להתרחב מעבר לגיימינג במכשירים הניידים. באוקטובר אשתקד סגן נשיא החברה לגיימינג מייק ורדו אמר בכנס של TechCrunch שנטפליקס "בוחנת אפשרות של גיימינג בענן" וציין כי החברה מתכוונת לפתוח סטודיו חדש לפיתוח משחקים בדרום קליפורניה, בהובלתו של צ'אקו סוני, המפיק הראשי לשעבר של סדרת המשחקים Overwatch בבליזרד אנטרטיינמנט.
עם זאת, הוא הודה שאינו חושב שנטפליקס תתחרה ישירות בקונסולות משחקים כמו פלייסטיישן או Xbox. "זו הוספת ערך - ואנחנו לא מבקשים להציג עצמנו כחלופה לקונסולות", הבהיר. "זה מודל עסקי שונה לגמרי. התקווה היא שלאורך זמן זה יהפוך לדבר טבעי לגמרי לשחק לא משנה היכן נמצאים".
שירותים דומים אחרים כמו Stadia של גוגל אמנם נכשלו, אבל בנטפליקס מאמינים שהבעיות נגעו למודלים העסקיים ולא לטכנולוגיה. לפי ורדו, המשחקים של Stadia היו מהנים אך המודל העסקי לא היה ישים. לעומת זאת, בנטפליקס מציעים את המשחקים בחינם כחלק מחבילת המנויים בתשלום.
בחודש מאי הודיעו בנטפליקס כי מתוכננות השקות של 40 משחקים חדשים השנה ויש עוד 16 משחקים בשלבי פיתוח בסטודיו של החברה ו-70 בפיתוח בידי חברות חיצוניות. מאז שהרחיבה נטפליקס את השירות לגיימינג בנובמבר 2021, היא הוציאה מעט יותר מ-50 משחקים.
עבור הרבעון האחרון דיווחה נטפליקס כי נוספו לה 5.9 מיליון מנויים חדשים ברחבי העולם, כך שהמספר הכולל של מנויים עומד על 238.4 מיליון. כלומר, יש מאגר גדול של גיימרים פוטנציאלים למשחקים של החברה.
בשלב זה אפליקציית הגיימינג החדשה של נטפליקס זמינה להורדה במכשירים של אפל.