סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
TAU Ventures גייסה 50 מיליון דולר לטובת מיזמי הייטק ראשוניים

קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב תשקיע בכ-20 סטארט-אפים ישראליים בשלבי הקמה, בהיקף של עד מיליון דולר למיזם, כהשקעה ראשונה. נמרוד כהן, שותף מנהל בקרן: "אנחנו מאפשרים לחברות חדשות לקום"

קרן TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, גייסה קרן שניה של 50 מיליון דולר להשקעות בסטארטאפים, שעשויה לצמוח להיקף של 70 מיליון דולר. הקרן משקיעה בעיקר ביזמים יוצאי האוניברסיטה בשלבים מוקדמים ומשמשת לרוב כסכום הראשון שנכנס לחברה או אחרי אנג'לים (אנשים פרטיים, בעלי הון עצמי, שמשקיעים בסטארט-אפים בתחילת הדרך תמורת אחוז מסוים מהבעלות על החברה).
בכוונת הקרן להשקיע ב-15 עד 25 חברות של יזמים ישראלים, בהיקף של עד מיליון דולר למיזם כהשקעה ראשונה. המשקיעים בקרן הם כל משקיעי הקרן הקודמת בהובלת Chartered Group, המאגדת גופים רבים מהתעשייה היפנית, בנוסף למשקיעים חדשים, ביניהם פמילי אופיסס מארה"ב, קנדה ואירופה.
TAU Ventures הוקמה בשנת 2018 על ידי השותף-מנהל נמרוד כהן יחד עם אוניברסיטת תל אביב. הקרן הראשונה של TAU Ventures, בסך 20 מיליון דולר, השקיעה ב-18 חברות. מהקרן נמסר כי תשואות הקרן הראשונה הן בין 10 הראשונות בעולם, בהשוואה לקרנות אמריקאיות באותו גודל ומאותה שנה, על פי מדד Cambridge associates.
1 צפייה בגלריה
tau ventures
tau ventures
אנשי קרן TAU Ventures, מימין: ג'ניפר שוורץ, מנהלת תוכניות גלובליות ושותפויות ; ענבל פרלמן, סמנכ״לית פיתוח עסקי ; אלה איבלר, סמנכ״לית תפעול עסקי ; נמרוד כהן, שותף-מנהל
(צילום: ערן פרג )
"אנחנו בתקופה שבה המון כסף מסתובב בשוק, אבל עדיין יש מחסור במשקיעים בשלבים המוקדמים בישראל", אומר נמרוד כהן, שותף מנהל בקרן TAU Ventures. "גם משקיעים מקרנות צמיחה שהחלו לפעול בשלבים מוקדמים וגם קרנות ענק מארה"ב שהחלו להיכנס לסבבי השקעות מוקדמים יותר עדיין פועלים בעיקר בשלבי A או פוסט-סיד. הם לא מדברים עם יזמים בשלבים הראשוניים ורוצים לראות מוצר שהגיע לשוק. אנחנו מכסים את השלב הקריטי הזה שמאפשר לחברות חדשות לקום".
"אוניברסיטת תל אביב הציבה כיעד מרכזי בתכנית האסטרטגית שלה את חיזוק הקשרים עם התעשייה עתירת הידע והחברה, לצד קידום הבינלאומיות והרב תחומיות בקמפוס", מוסיף אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב. "קרן ההשקעות TAU Ventures פותחת עבור היזמים צוהר משמעותי לחדשנות ולעשייה האקדמית בקמפוס. היא מאפשרת לסטודנטים שלנו להשתלב תוך כדי הלימודים בהתנסויות מעשיות בסטארטאפים המובילים במשק ובאותה העת מאפשרת ליזמים ליהנות מהאיכויות המגוונות בקמפוס".