סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סם אלטמן השקיע בסטארט-אפ הסייבר הישראלי לבינה מלאכותית Apex

הסטארט-אפ שמייסדיו הם בוגרי 8200 שזכו בפרס ביטחון ישראל השלים גיוס סיד של 7 מיליון דולר בהובלת הקרנות סקויה קפיטל ו-Index Ventures. החברה מפתחת פלטפורמת אבטחה שמאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר נגד מערכות AI

סטארט-אפ הסייבר הישראלי לבינה מלאכותית (AI) אייפקס (Apex), שפעל עד היום במוד חשאי, נחשף עם הכרזה על השלמת סבב סיד של 7 מיליון דולר, בהובלת הקרנות סקויה קפיטל ו-Index Ventures ובהשתתפות משקיעים פרטיים שהבולט שבהם הוא סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI.
אייפקס מפתחת פלטפורמת אבטחת לעולם הבינה מלאכותית, שמאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר נגד מערכות AI. לדברי החברה, הפלטפורמה תאפשר זיהוי אירועים חשודים ומתקפות AI ותסייע לארגונים להשתמש בבטחה בטכנולוגיה. "במהלך הקמת החברה קיימנו שיחות והתייעצויות עם עשרות מנהלים בארגונים שונים במטרה לדייק את הצרכים שלהם", אמר מייסד ומנכ"ל החברה, מתן דרמן, בהודעה לעיתונות. "גילינו חשש מאימוץ בינה מלאכותית בשל סיכונים שכרוכים בשימוש בטכנולוגיה. אייפקס ממלאת תפקיד מפתח בסיוע לארגונים לאבטח מודלים ויישומים של בינה מלאכותית ולאפשר להם למנף בבטחה את הכוח של בינה מלאכותית".
דרמן הקים עם אייפקס לפני עשרה חודשים עם תומר אבני, שמכהן כסמנכ"ל מוצר. צמד המייסדים הם יוצאי 8200, ובמהלך שירותם קיבלו שניהם את פרס ביטחון ישראל. הזרז להקמת החברה היה, כמובן, השקת ChatGPT בסוף 2022, והחסמים שנוצרו מפני יישום מודלי ה-AI החדשים במגזר העסקי. אלו כוללים סיכונים דוגמת דליפת מידע פרטי, מידע עסקי ומידע לקוחות, הכנסת מידע כוזב וזדוני לארגון, עבירות פרטיות וזכויות יוצרים ומתקפות סייבר ייחודיות לעולמות ה-AI.
לדברי אייפקס, כחלק מהליך ההקמה נפגשו דרמן ואבני עם ארגונים שונים במטרה להבין את הבעיות והצרכים שלהם. מפגישות אלו עלתה ההבנה שארגונים נרתעים מאימוץ טכנולוגיות AI מתקדמות דוגמת מודלי שפה גדולים (LLMs) וחוסמים את השימוש בהן מחשש לפגיעה ודליפה של מידע. על מנת להתמודד עם חשש זה פיתחה אייפקס פלטפורמת אבטחה שמספקת ללקוח ראייה רחבה על המתרחש בתחום ה-AI בארגון, ושמאפשרת לו לקבוע את אופני השימוש, לאתר פעולות חשודות, לזהות מתקפות ולהגיב לבעיות בזמן אמת.
לדברי אייפקס, בין לקוחותיה נמנות כמה חברות פורצ'ן 500. החברה מעסיקה כיום 20 עובדים, ומתעדת להגדיל את מספרם לכ-30 עד סוף השנה. "עם ההתפתחות המאסיבית של בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI), אנו עדים לאיומי האבטחה החדשים ואפשרויות התקיפה החדשות הנלווים לצמיחה של טכנולוגיות חדשות", אמר בוגומיל בלקנסקי, שותף בסקויה. "GenAI מגדילה את הפרודוקטיביות, ומאפשרת יצירת שווקים חדשים. עם זאת, נתונים רגישים יכולים לדלוף מהארגון. לפיכך, ארגונים מבינים שאימוץ ושילוב של שירותי AI בארגונים וחברות, חייב להגיע עם בניית תשתית מאובטחת לשימוש בהם. אנו גאים לשתף פעולה עם מתן ותומר, ואנחנו נרגשים לראות את Apex מתפתחת במהירות כמובילה באבטחת בינה מלאכותית".