הסטארט-אפ הישראלי Wonderful גייס 34 מיליון דולר לפיתוח סוכני AI למוקדי שירות
הסטארט-אפ שהוקם בתחילת 2025 פיתח מערכת לניהול שיחות קוליות וצ'אט במדינות שאינן דוברות אנגלית. המערכת כבר עובדת עם בזק ומכבי שירותי בריאות, והכוונה היא להתרחב לשפות נוספות
הסטארט-אפ הישראלי וונדרפול (Wonderful) גייס 34 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת Index Ventures ובהשתתפות Bessemer Venture Partners ו-Vine Ventures. החברה פיתחה מערכת של סוכני AI שמנהלים שיחות קוליות, צ'אט ודוא״ל עבור מוקדי שירות במדינות שאינן דוברות אנגלית. החברה החלה את פעילותה במערכת לחברות ותאגידים בישראל, והמערכת שפיתחה החברה כבר עובדת במספר ארגונים בארץ דוגמת בזק ומכבי שירותי בריאות.
וונדרפול הוקמה בתחילת 2025 על ידי בר וינקלר, שמכהן כמנכ"ל, ורועי ללזר, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה. וינקלר ייסד את Approve.com, פלטפורמה לניהול אוטומטי של תשלומים לעסקים, שנמכרה ל-Tipalti ב-2021 וללזר ייסד את Kaps, פלטפורמת לוקליזציה מבוססת בינה מלאכותית.
בשיחה עם כלכליסט אמר וינקלר כי "התחלנו לעבוד על החברה בתחילת השנה ובנינו צוות הנדסה חזק עם 50 עובדים לבניית מערכת לבניית סוכני AI לעברית. בנינו מוצר בעברית שיכול לדבר כמו בני אדם עם המון מסכים ויכולות. מכבי שירותי בריאות בחרו במערכת שלנו, ובמקביל פנינו לבזק. תוך שלושה וחצי חודשים היינו בתהליכי מכירות עם מגוון מאוד רחב של ארגונים בישראל בתחום הבנקאות, ביטוח סלולר ועוד".
"יש לנו מוצר שהוא שלד גנרי שמתאים ברובו לכל השפות ויש עבודת התאמה לכמה שפות שעובדים על זה כעת וזה יחסית פשוט, בכל מדינה יש מודל חזק שמתמלל או נשמע טוב יותר. בנינו אותו מהתחלה כמודל שניתן להחליף אותו על פי צורך",.
במדינות היעד של החברה, שוק מוקדי השירות מוערך בכ-200 מיליארד דולר בשנה, אך מרבית פתרונות הבינה המלאכותית הקיימים מותאמים בעיקר לשפות המדוברות ביותר, כגון אנגלית ומנדרינית. כתוצאה מכך, חברות רבות מתקשות ליישם את הפתרונות הקיימים בשוק ולספק חוויית שירות רציפה ומותאמת תרבות בשפות אחרות.






























