סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
עוד מכה ל-NSO: נדחה ערעורה, ותביעת מטא נגדה בארצות הברית תמשיך להתנהל

לפני כמה ימים הגדיר משרד המסחר האמריקאי את חברת הסייבר ההתקפי הישראלית כסכנה לאינטרס הביטחוני, ועתה סירב בית המשפט לדחות את הערעור שהגישה למחוק על הסף את תביעת מטא נגדה; האחרונה טוענת כי NSO עמדה מאחורי פריצה לווטסאפ ששימשה למעקב אחרי לפחות 100 עיתונאים ופעילי זכויות אדם, ובית המשפט לא השתכנע כי היא זוכה לחסינות

מכה נוספת ל-NSO: מפתחת תוכנות הריגול הישראלית תיאלץ להגן על עצמה בתביעה שהגישה נגדה מטא (לשעבר פייסבוק), אחרי שבית משפט פדרלי לערעורים דחה הערב (ב') את ערעור החברה, שביקשה לדחות את התביעה על הסף. לפני כמה ימים הוגדרה החברה, כמו חברת קנדירו הישראלית, על ידי משרד המסחר האמריקאי כמי שפוגעות באינטרס הביטחוני של ארצות הברית.

בתביעה שהוגשה באוקטובר 2019 טוענת מטא ש-NSO עומדת מאחורי פריצה לווטסאפ, ששימשה בין היתר למעקב אחרי לפחות 100 עיתונאים ופעילי זכויות אדם.

1 צפייה בגלריה
מימין יו"ר NSO אשר לוי והמנכ"ל שלו חוליו
מימין יו"ר NSO אשר לוי והמנכ"ל שלו חוליו
מימין: יו"ר NSO אשר לוי והמנכ"ל שלו חוליו
(צילום: עמית שעל)

NSO ביקשה לדחות את התביעה על הסף, בין השאר בטענה שלפיה היא זכאית לחסינות תחת החוק האמריקאי, שכן היא מוכרת את הטכנולוגיה שלה לממשלות זרות לצורכי מלחמה בטרור או בפשעים חמורים. ביולי 2020 דחה בית משפט מחוזי פדרלי את בקשת החברה. לדברי בית המשפט, NSO לא הצליחה להוכיח שהיא זכאית לחסינות זו, מכיוון שלא הוקמה או התאגדה בארצות הברית.
NSO ערערה על ההחלטה לבית משפט פדרלי לערעורים, והערב הוא החליט לדחות את הערעור ולאפשר לתביעה להמשיך ולהתנהל. אם תנסה NSO להגיש ערעור נוסף לבית המשפט העליון של ארצות הברית, צפוי לעבור המשפט לשלב גילוי הראיות.
"בית המשפט דוחה את טיעון הנתבעת שהיא זכאית לחסינות שחלה על גורמים זרים", נכתב. "חסינות זו לא חלה על ישויות".