סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אריה זילברשטיין אופיר ברוקנר ו רון קוניגסברג  Gem Security
אריה זילברשטיין, אופיר ברוקנר ורון קוניגסברג, Gem Security (צילום: עדי לם)

הושלמה עסקת הענק הישראלית: Wiz רוכשת את Gem בכ-350 מיליון דולר במזומן

וויז של אסף רפפורט פועלת בתחום אבטחת הענן ושוויה מוערך בכ-10 מיליארד דולר. ג'ם סקיוריטי הוקמה ע"י יוצאי 8200 וגייסה מאז הקמתה יותר מ-30 מיליון דולר. עובדי ג'ם ייקלטו לוויז ומייסדיה יצטרפו לצוות ההנהלה

יוניקורן הסייבר וויז (Wiz) משלים את הרכישה של חברת הסייבר הישראלי ג'ם סקיוריטי (Gem Security). ג'ם מציעה יכולות זיהוי ותגובה בזמן אמת למתקפות בענן, שמאפשרות לארגונים וצוותי ניטור ובקרה (SOC) לקצר משמעותית את משך התגובה בעת מתקפה על תשתיות הענן. סכום הרכישה לא פורסם אך מוערך בכ-350 מיליון דולר במזומן.
וויז, שפועלת בתחום אבטחת הענן שווה כיום 10 מיליארד דולר וגייסה עד כה כ-900 מיליון דולר, כאשר קצב המכירות שלה ARR בשנה האחרונה עמד על 350 מיליון דולר. ג'ם סקיוריטי הוקמה ב-2022 על ידי אריה זילברשטיין (מנכ"ל החברה), רון קוניגסברג (CTO) ואופיר ברוקנר (סמנכ"ל מוצר). מייסדי החברה הם בעלי ניסיון רב בתחום הסייבר, הכירו ועבדו יחד במהלך שירותם הצבאי ביחידת 8200; אריה ואופיר עבדו בחברת סיגניה, שמובילה בתחום ה-Incident Response (ניהול ותגובה לאירועי סייבר) ונמכרה לקרן Temasek, שם כיהנו בתפקידי ניהול וצברו הבנה נרחבת בעולמות הזיהוי והתגובה. רון שימש כארכיטקט ראשי בחברת Singular ומביא איתו יכולות משמעותיות בבניית חברות ענן.
מאז הקמתה, ג'ם גייסה 34 מיליון דולר מקרן הסייבר של Team8, קרן Notable Capital (לשעבר GGV Capital) וכן קרנות IBM Ventures, Cisco Investments, וקבוצת מנהלי אבטחת המידע Silicon Valley CISO Investment. לאחר הרכישה, עובדיה של Gem Security ייקלטו ל-Wiz ומייסדיה יצטרפו לצוות ההנהלה של Wiz.
זו הרכישה השנייה של וויז מאז הוקמה ב-2020, לאחר שבדצמבר האחרון רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Raftt – שפיתח פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים.
בשיחה עם כלכליסט אמר אריה זילברשטיין, שותף מייסד ומנכ"ל Gem Security: "אנחנו חוגגים שנתיים בעוד שלושה שבועות, מאז מאי 2022 ובנינו משהו טוב במהירות. מצב החברה כיום טוב מאוד, הקצמנו אותה לבנות משהו גדול והאמנו בשוק שלנו ולהביא אותו רחוק ונוצרה הזדמנות מעניינת עם סינרגיה שאין טובה ממנה ברמת מוצר ואנשים. יכולנו לעבוד לבד כיישות עצמאית אבל חשבנו שלחבר את שתי החברות ייצור תוצאה גדולה יותר. יש כאן אלמנט כלכלי משמעותי שהוא חלק מההחלטה ולהגשים חלומות זה חלק מסטארט-אפ, החלום ממשיך לבנות את החברה. אנחנו מצטרפים לחברה שמאמינה בנו. רצינו תוצאה שתשרת את העובדים והמשקיעים שלנו. לא ידענו שתהיה רכישה בתוך שנתיים, לקחנו את הרכישה לא מחוסר ברירה אלא מרצון לבנות חברה".
רז הרצברג סמנכלית מוצר ב-WIZ אומרת כי: "ג'ם היא באזורים שלנו עם צוות מאוד חזק ושומעים עליה הרבה מלקוחות. הצוות שלהם עלה לרדאר שלנו והחיבור בין שתי החברות הוא משמעותי. הם בנו עסק אמיתי ומרשים ושמענו עליהם מהרבה לקוחות שלנו. זה רכישה של עסק ולא רק רכישה של כוח אדם או טכנולוגיה".