סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק סטארלינק
אלון מאסק. עשה סקר והחליט (צילום: AFP)

מאסק: בשבוע הבא - "חנינה כללית" לחלק מהחשבונות שהושעו בטוויטר

לאחר שכבר שחרר את החשבונות החסומים של דונלד טראמפ וקניה ווסט, הבעלים של הרשת החברתית מצדיק את המהלך בתמיכתם של 72% מהמשתתפים בסקר שערך בנושא; איך זה יתבצע? עדיין לא ברור, אך הוא הבהיר כי חשבונות כמו זה של הקונספירטור אלכס ג'ונס לא יושבו; עוד הוסיף כי בשבוע הבא יושק מחדש שירות אימות החשבונות שהוקפא, והוא יכלול צבעים שונים לחברות, לגופי ממשלה ולאנשים פרטיים

אלון מאסק, הבעלים של טוויטר, הודיע שהרשת החברתית תעניק החל מהשבוע הבא "חנינה כללית" לחלק מהחשבונות החסומים בה. במקביל יושק מחדש שירות האימות שהוקפא לאחר שנוצל לרעה להתחזות לסלבריטאים ולחברות.
ההודעה לגבי חנינת החשבונות פורסמה לאחר ששלשום (ד') ערך מאסק סקר ובו שאל את המשתמשים אם צריך להחזיר חשבונות ש"לא הפרו את החוק או עסקו בספאם". מעל 3.1 מיליון משתמשים ענו על הסקר, ו-72.4% מהם הצביעו בעד החזרת החשבונות. "העם אמר את דברו. החנינה תחל בשבוע הבא", צייץ מאסק ל-118.7 מיליון העוקבים שלו. עם זאת, הוא לא סיפק פרטים לגבי האופן בו יבוצע הליך החנינה.


מספר חשבונות חסומים, ובהם חשבונו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, שהיה חסום זה שנתיים, הוחזרו כבר לפלטפורמה. מאסק גם ביטל את החסימה על חשבונו של הראפר האנטישמי קניה ווסט. לעומת זאת, מסאק הכריז כי לא יאפשר את חזרתו של אלכס ג'ונס, המקדם תיאוריות קונספירציה, ובהן נגד הירי בבית הספר סנדי הוק. ג'ונס אף נדרש לאחרונה לשלם 1.44 מיליארד דולר בפיצויים להורי הקורבנות לאחר שטען כי האירוע מ-2012 בו נרצחו 20 ילדים ושישה מבוגרים הוא מתיחה בלבד. מאסק כבר הודיע כי אין לו "שום רחמים" למי "שישתמש במוות של ילדים לרווח פוליטי או תהילה".
מאסק רכש את טוויטר בחודש שעבר ב-44 מיליארד דולר. בזמן שעבר מאז הוא הספיק לפטר כמחצית מ-7,500 העובדים של החברה. מאות עובדים נוספים צפויים לעזוב לאחר שלא הסכימו לחתום על מכתב התחייבות לעבודה קשה בסטנדרטים שדרש מהם מאסק.
בתוך כך מאסק עדכן היום בציוץ שטוויטר תשיק את שירות "אימות החשבונות" שלה בשבוע הבא, והצבע של סימן ה-V יסמל את סוג החשבון המדובר. מאסק, המכהן כעת גם כמנכ"ל הרשת החברתית, הסביר שחברות יקבלו וי זהוב, חשבונות ממשלתיים יסומנו באפור, והווי הכחול ימשיך לשמש עבור אנשים פרטיים, בין אם הם מוגדרים כסלבריטאים ובין אם לאו. עוד הוסיף כי כל החשבונות המאושרים יעברו "תהליך אימות ידני" לפני שהווי יופעל. הוא כינה את המהלך "כואב, אך הכרחי".


התוכנית המקורית של מאסק להשקת הליך אימות בתשלום של 8 דולר בחודש הוקפאה, זאת לאחר שהמשתמשים ניצלו את המערכת שאפשרה לכולם לשלם עבור הווי הכחול והתחזו למותגים ולמפורסמים. מוקדם יותר השבוע הכריז מאסק על דחיית ההשקה המחודשת של השירות. באותו הזמן ציין גם כי החברה ככל הנראה תשתמש בצבעים שונים לארגונים ולאנשים פרטיים. השקת השירות החדש נדחתה פעמיים ונקבעה כעת ל-2 בדצמבר. שירות זה הוא חלק מהניסיונות של מאסק למצוא מקורות הכנסה חדשים לחברה.