סגור
אלכס ג'ונס חוקר קונסםפירציות אמריקאי ישלם פיצויים לאחר שטען שירי בבית ספר ב-2012 היה מתיחה
אלכס ג'ונס (צילום: AP)

טען שטבח בבית ספר היה מתיחה - וישלם 49 מיליון דולר פיצויים

מנחה הרדיו האמריקאי אלכס ג'ונס טען שטבח שבוצע בבית ספר ב-2012 בקונטיקט, שבו נרצחו 26 בני אדם, ובהם 20 ילדים, היה מתיחה. התובעים הם הורי אחד הילדים שנרצחו, שטענו שסבלו מהטרדה ועקה נפשית בעקבות המידע הכוזב שהפיץ וביקשו פיצוי של 150 מיליון דולר

בית משפט בארצות הברית הורה לתאורטיקן הקונספירציות אלכס ג'ונס לשלם 49.3 מיליון דולר בנזיקין, לאחר שטען שטבח שאירע בבית ספר ב-2012 היה מתיחה. חבר מושבעים בטקסס פסק שמנחה הרדיו חייב לשלם 45.2 מיליון דולר בנזיקין, בנוסף ל-4.1 מיליון דולר כפיצוי, עליהם פסק בית המשפט יום קודם לכן.
משפט הדיבה שנמשך שבועיים נערך ביוזמת הורי ילד שנהרג במתקפה, שבה נרצחו 20 ילדים ושישה מבוגרים בבית הספר סנדי הוק שבקונטיקט. התביעה הוגשה על ידי סקרלט לואיס וניל הסלין, הוריו הפרודים של ג'סי לואיס, שנהרג באירוע הירי. התובעים – שטענו שסבלו מהטרדה ועקה נפשית בעקבות המידע הכוזב שהפיץ מייסד Infowars – ביקשו לקבל פיצוי של 150 מיליון דולר.
פסיקת הנזיקין מיום חמישי אמורה לכסות את העלויות הממשיות של המשפחה שנגרמו על ידי הוצאת הדיבה של ג'ונס, כמו למשל חברת האבטחה הפרטית ששכרו במהלך המשפט מתוך פחד מתקיפה על ידי אחד מתומכיו. עונש הנזיקין אמור להוות הרתעה, ולמנוע מג'ונס לחזור על העבירה. "אנחנו מבקשים מכם לשלוח מסר מאוד פשוט, והוא: עצרו את אלכס ג'ונס", כך אמר עורך דין מטעם ההורים אתמול. "עצרו את הפקת הרווחים ממידע כוזב ושקרים. בבקשה".
מוקדם יותר אתמול העיד כלכלן שנשכר על ידי ההורים שג'ונס, מותג המדיה שלו והחברה-האם Free Speech Systems שווים עד 270 מיליון דולר. ברנרד פטינג'יל אמר לבית המשפט שעל פי הרישומים, ג'ונס משך 62 מיליון דולר לשימוש עצמי מהחברה שלו ב-2021, ככל שבעיותיו המשפטיות צמחו. "המספר הזה מייצג, לדעתי, שווי נקי. הוא הפקיד את הכסף הזה בחשבון בנק איפשהו", אמר פטינג'יל.
פרי ספיץ' סיסטמס הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בשבוע הראשון של המשפט בן השבועיים. במהלך המשפט העיד ג'ונס שהרוויח כ-800 אלף דולר ביום ממכירת תוספי דיאטה, מוצרי נשק וציוד הישרדות. עורכי הדין מטעם ההורים האשימו את ג'ונס בניסיון להחביא ראיות, וטענו שמסר עדות שקר כאשר הכחיש ששלח הודעה כלשהי לגבי הטבח בסנדי הוק. מוקדם יותר השבוע חשף אחד מעורכי הדין שעורך הדין של ג'ונס שלח אליו בטעות שנתיים של הודעות טקסט של הנתבע.