סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

תחרות לאמזון באירופה: JD.com הסינית משיקה חנויות רובוטיות בהולנד

השירות של ענקית הקמעונאות הסינית שיתחרה באמזון יכלול רובוטים שמבצעים את כל הליקוט בחנות. כל מה שנותר ללקוח זה לאסוף את השקית שהוכנה עבורו

אם עד היום אמזון היתה היחידה שהפעילה חנויות רובוטיות ללא קופאים במערב, כעת היא תצטרך להתמודד עם יריבה סינית ראויה. JD.com, ענקית הקמעונאות הסינית ויריבה מרה של עליבאבא, פתחה רשת חדשה של חנויות רובוטיות בהולנד תחילה, ובשאיפה לפתוח נוספות. בניגוד לחנויות Go של אמזון, אצל Ochama, המותג של החברה הסינית, מאמינים יותר ברובוטים אמיתיים.



1 צפייה בגלריה
חנות רובוטית JD.com
חנות רובוטית JD.com
חנות רובוטית JD.com


אם אצל אמזון הלקוח עדיין צריך להיכנס לחנות, לאסוף את המוצר ולצאת. בגרסה הסינית הרובוט מבצע את הליקוט, וכל מה שהלקוח צריך לעשות זה לאסוף את השקית שהוכנה עבורו. כמובן שההזמנה מתבצעת מראש או בדלפק או דרך אפליקציית החברה. החנויות נמצאות בליידן וברוטרדם. היתרון של המודל הסיני הוא שהלקוח לא מוגבל בהיצע המוצרים שניתן להשיג.


בינתיים אמזון השיקה את Go רק בבריטניה, אבל כאמור חנויות אלה מסתפקות רק בוויתור על הקופאים. מעבר לכך הן עדיין צריכות סדרנים ומוכרנים שמסייעים ללקוחות. המודל של JD לעומת זאת יותר "הייטקי", והחברה מתכננת לפתוח עוד שתי חנויות, אחת באמסטרדם ואחת באוטרכט. מעבר לקמעונאות, JD גם מחזיקה בזרוע לוגיסטיקה עצומה, וכעת היא מנסה להרחיב את עסקיה מעבר לים.
כמו עליבאבא, גם JD מחזיקה באתר מכירות בינלאומי Joybuy, אם כי הוא הרבה פחות מוכר מעליאקספרס. בנוסף לכך החברה מחזיקה בלא מעט אחזקות בעסקי מכירות אונליין ברחבי אסיה, בתאילנד, בווייטנאם ובהודו. בחברה כבר סימנו את אירופה כיעד הבא, ומהלך ההקמה של החנויות האלה כנראה מסמן את תחילת הכניסה שלה ליבשת.