סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פורום היוניקורנס חן עמית מנכל ומייסד משותף Tipalti
חן עמית מנכ"ל ומייסד משותף Tipalti (צילום: אוראל כהן)

האקרים טוענים כי גנבו מידע מטיפלתי הישראלית; החברה: "עד עתה לא זיהינו פריצה"

לטענת ההאקרים, הם הצליחו להיכנס באופן חשאי למחשביה של החברה בספטמבר ומחזיקים ב-265GB של מידע סודי. הקבוצה מאיימת לחשוף מידע סודי על מספר לקוחות של החברה. טיפלתי: "נכון לרגע זה לא זיהינו כל אובדן מידע או פריצה למערכות שלנו"

קבוצת ההאקרים AlphV טוענת שהיא מחזיקה בכמויות מידע עצומות של חברת הפינטק הישראלית טיפלתי, שמפתחת פתרונות אוטומציה להעברת תשלומים. קבוצת ההאקרים טוענת שהיא מתכוונת לחשוף בשלב הראשון מידע סודי על מספר לקוחות של החברה הישראלית בהם טוויץ', שירות המשחקים של אמזון וחברת רובלוקס. על פי הקבוצה היא הצליחה להיכנס באופן חשאי למחשביה של החברה הישראלית בספטמבר 2023 ומחזיקה ב-265GB של מידע סודי. ההאקרים משתמשים בטקטיקה שונה מקבוצות אחרות ומאיימים לא רק על החברה אלא גם על לקוחותיה כעוד אמצעי סחיטה על החברה.
במאי האחרון גייסה החברה שנוסדה על ידי חן עמית ואורן זאב 150 מיליון דולר באשראי ועדיין נחשבת לאחד מהיוניקורנים הבולטים בתחום הפינטק כאשר בגיוסה האחרון ב-2021 הוערכה ב- 8.3 מיליארד דולר. החברה מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים ונאלצה בעבר לעבור סבבי פיטורים עקב המצב הכלכלי בעולם ועליית שערי הריבית.
הפתרון של החברה מאפשר לארגונים לבצע העברת תשלומים באופן אוטומטי, גם שמדובר בהעברת תשלומים גלובליים. הטכנולוגיה מקטינה ב-80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים ומחליפה תהליכים ידניים שלא רק מבזבזים זמן לארגון, אלא גם מאטים את הדיווח הכספי. בנוסף, המערכת משפרת את בקרות ההונאה והרגולציה על תהליכים אלה. ארגונים שמשתמשים בטכנולוגיה זו יכולים לשלם לאלפי שותפים וספקים שלהם ב-196 מדינות, בתוך דקות.
מטיפלתי נמסר: "אנחנו מכירים את הטענה הזו וחוקרים אותה. אנחנו לוקחים בכל החומרה והחשיבות את בטחון מידע לקוחותינו. נכון לרגע זה לא זיהינו כל אובדן מידע או פריצה למערכות שלנו".