סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פעילות החברות בנות של NSO: יירוט רחפנים וחדירה לרשת IoT

הבקשה שהוגשה לבית המשפט נותנת הצצה לפעילות של קבוצת NSO הרחבה. ווייאאוט היא החשאית מביניהן ומייסדה הוא אחיה של הנשיאה

במסגרת הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב מטעם חברות בנות של NSO למנות להן נאמן אנו מקבלים הצצה לראשונה לפעילות של קבוצת NSO הרחבה.
שלוש החברות שהגישו את הבקשה הן חברת האחזקות גאוטילב ושתי חברות תחתיה, המעסיקות יחד, על פי הערכות, כ־40 עובדים.

1 צפייה בגלריה
שירי דולב נשיאת NSO ועידת כחול לבן
שירי דולב נשיאת NSO ועידת כחול לבן
נשיאת NSO שירי דולב. אחיה מייסד חברת ווייאאווט
הראשונה היא חברת קונווקסום (Convexum) שפיתחה יכולת ליירט רחפנים ולהגן מפני רחפנים עוינים. בכדי להפיל את הרחפנים החברה פיתחה יכולת להשתלט על ערוץ התקשורת בין הרחפן למפעיל.
כבר אז התבטאו מנהלי החברה על הרכישה הזו כאחת הדרכים של החברה לצאת לדרך חדשה ושונה מהפעילות הראשית של NSO בסייבר התקפי.
כאשר הכריזה החברה על המערכת של החברה שנקראת Eclipse היא טענה שאקליפס עולה מאות אלפי דולרים, ומספקת הגנה על שטח בגודל אצטדיון - עם יכולת יירוט של בתוך כמה שניות בתא שטח שכזה.
לטענת החברה באותה הכרזה מספר מדינות רכשו אותה. החברה, שנרכשה בחודש פברואר 2020 בכ־60 מיליון דולר על פי הדיווח של NSO גייסה במהלך חייה סכום נמוך של 2.5 מיליון דולר בלבד.
החברה השנייה והחשאית יותר נקראת ווייאאוט (wayout) והיא בונה כלים לחדירה למכשירים הכוללים חיבוריות לרשת IoT (האינטרנט של הדברים).
החברה אינה מספקת פרטים רבים על פעילותה אך התחום בו היא עוסקת של מכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הוא כיום אחד התחומים החמים ביותר הן להגנה והן לתקיפה ורלבנטי לגופים כמו בתי חולים, חברות תשתיות, להתמודדות עם האקרים ועוד.
מייסד החברה על פי הדיווח הוא גיל דולב, אחיה של נשיאת NSO שירי דולב. החברה גייסה כספים ממייסדי NSO.
בעמוד הלינקדאין של החברה היא כותבת ש"העולם המחובר הדיגיטלי של היום טומן בחובו פוטנציאל עצום ליצור פריצות דרך בשיטות איסוף מודיעין ולהרחיב את סוגי המודיעין שתוכלו לאסוף.
"הנתונים שעוברים דרך המכשירים המחוברים היומיומיים שלנו הולכים וגדלים באיכות, במגוון ובזמינות. זה הופך אותו לכלי רב עוצמה עבור סוכנויות אכיפת החוק והמודיעין למניעת איומי מולדת במהירות ובדיוק".
עוד נכתב כי "ב־Wayout, אנו מחזקים סוכנויות עם טכנולוגיות חדשניות הממנפות את נוף ה־IoT המגוון לאיסוף מודיעין מרבי. הטכנולוגיות שלנו מאפשרות גישה למקורות מודיעין מוסתרים ולא ידועים בעבר כדי לנטרל סיכונים ובסופו של דבר להציל חיים".
החברה נמכרה על פי הערכה ל־NSO בכ־20 מיליון דולר כאשר דולב החזיק במרבית המניות שלה.
הווארד ברקוביץ', יו"ר קונווקסום ודירקטור מטעם BRG Asset Management, מסר: "קונווקסום היא חברה טובה ועצמאית, עם טכנולוגיית סייבר הגנתית ייחודית ועובדים מוכשרים ומנוסים. יחד, אנו יכולים להצעיד אותה קדימה והקרן אותה אני מייצג עומדת מאחורי הדברים. בכוונתי לוודא כי לנאמן החברה יועמדו המשאבים הדרושים כדי לשמור על פעילותה והצלחתה העסקית. זה גם המקום להדגיש כי פעילות החברה נפרדת ושונה במהותה מפעילותה העסקית של קבוצת NSO, שהיא חברת סייבר התקפית שבמרכזה תוכנת פגסוס. לצערי, החברה נקלעה בעל-כורחה לסיטואציה המורכבת בה נמצאת כרגע קבוצת NSO ואני שמח שבית המשפט הבין כי מדובר בחברה נפרדת וטובה ומינה נאמן שיסדיר את הנושא. אנו סומכים על הנאמן ובטוחים שלאחר שהוא יירד לעומק הדברים הוא ייחלץ את החברה מהמצב הקיים".