סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

העיקר הבריאות: K health של אלון בלוך גייסה 59 מיליון דולר בירידת שווי

בלוך, ממיסדי החברה שפיתחה מודל שפה המסייע לחולים לקבל מידע, סירב לומר מהו שוויה הנוכחי של החברה, שב-2021 עמד על כ-1.4 מיליארד דולר . מספר העובדים בחברה ירד מ-310 ל-260. על הפרק: שת"פ עם בית החולים הגדול ביותר בקליפורניה

הסטארט-אפ הישראלי K Health שפיתח פלטפורמת בריאות דיגיטלית מבוססת דאטה גייס 59 מיליון דולר, בין השאר מ-Cedars Sinai - בית החולים הגדול ביותר בקליפורניה. בשיחה עם כלכליסט מסרב מנכ"ל החברה ואחד ממיסדיה אלון בלוך להתייחס לשווי הנוכחי שבו גהיא גייסה כעת אך על פי הערכה הוא ירד מאז הגיוס הקודם, בינואר 2021, בו עמד על כ-1.4 מיליארד דולר. בסה"כ גייסה החברה עד כה 325 מיליון דולר.
החברה פיתחה אפליקציה המבוססת על מודל שפה חכם שיודע אילו שאלות חשוב לשאול את החולה, מתי יש לו מספיק מידע, מהיכן הוא יכול לאסוף עוד מידע ואיזה מידע אמין ואפשר להשתמש בו - יכולת המתאפשרת לה הודות לחיבור לקופת חולים מכבי, שסיפקה לחברה בסיס מידע אנונימי מ-2.2 מיליון ביקורי רופא שבוצעו בקופת החולים ב-25 השנים האחרונות.
את החברה הקימו ב-2016 בלוך, רן שאול וישראל רוט, כשלצידם גם אדם סינגולדה, מייסד טאבולה, שיושב בדירקטוריון החברה, והיא מעסיקה כיום 260 עובדים, לא כולל רופאי החברה שמועסקים בארגון נפרד - מספר המשקף ירידה בכוח האדם מ-2021, אז עמדה מצבת עובדי החברה על 310.
לצד ההכרזה על הגיוס החדש הכריזה החברה על שני אירועים משמעותיים - בראשם שיתוף פעולה משמעותי עם בית החולים Cedars Sinai שכאמור השקיע בחברה. בנוסף, גילתה החברה כי במחקר שערכו ד"ר ג'ון אברט ממיו קליניק וד"ר דן זלר מאוניבריסיטת תל אביב על החברה, בו השוו את מה שהדאטה של החברה חשב שיש למטופל לעומת מה שהרופא אמר, האבחנות של קיי הלת' עמדו בחנים הקליניים.
"זו הבשורה הכי משמעותית לנו ואחרי שש וחצי שנים לקבל אישור רשמי למערכות ה-AI זה מרגש אותנו מאוד", אומר בלוך."אנחנו מתחברים כיום לבתי חולים, יש לנו שותפות עם אחד המבטחים הגדולים בארצות הברית ואנחנו חלק ממערכת הבריאות בארה"ב. עשינו עשרות מיליונים רבים בשנה שעברה ואנחנו גדלים במהירות".
בין המשקיעים בחברה :4W, Max Ventures, Pico Partners, Marcy Venture Partners, Primary Ventures, BoxGroup and LTS Investments.