סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

השב"כ פותח חממה לסטארט-אפים באשקלון, בשיתוף משרד המודיעין

החממה החדשה, שנקראת The Garage Downtown, תוקם לאור הצלחתה של מאיצת חברות ההייטק שפועלת באוניברסיטת תל אביב. שר המודיעין אלעזר שטרן: "אנחנו מביאים לאשקלון ולדרום מקום להגשים בו את העוצמות ואת החדשנות של החברה הישראלית בתחום ההייטק"


לאחר ההצלחה של החממה (מאיץ חברות הייטק) של השב"כ שפועלת באוניברסיטת תל אביב החליט הארגון להקים אחת נוספת שתפעל באשקלון בשיתוף המשרד למודיעין. החממה, שנקראת The Garage Downtown, תעסוק במתן מענה לאתגרים הייחודיים של המרחב הדרומי של השב"כ, תוך עידוד והרחבת האקוסיסטם היזמי בדרום הארץ. משרד המודיעין מממן את הפעילות בכ-8 מיליון שקלים.

2 צפייה בגלריה
רונן בר ראש השב"כ
רונן בר ראש השב"כ
ראש השב"כ רונן בר. לשלב את הפריפריה בחזית הטכנולוגיה
(צילום: יאיר שגיא)
האקסלרטור יובל על ידי חברת SOSA, כשאת הפן המקצועי תוביל יחידת החדשנות של השב"כ, "הגאראז'". האקסלרטור הדרומי נולד כהמשך ישיר לפעילות של האקסלרטור בתל אביב, בהובלת קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב - TAU Ventures, שמחזור שביעי שלו צפוי להיפתח ברבעון הראשון של 2022. לקול הקורא שפרסם השב"כ לחממה נרשמו עד כה יותר מ-40 סטארט-אפים אזרחיים שייצרו פתרונות מודיעיניים עבור האתגרים היחודיים של מרחב דרום בשב"כ. שותפים נוספים לחממה כוללים את חברת אלתא וחממת INNEGEV.
"משרד המודיעין מתחבר במיוחד לפרויקט חממת הסטארטפים באשקלון מאחר שמדובר בשני ערכים שהמשרד רואה בהם חשיבות עליונה - עשייה מודיעינית ועשייה חברתית", אומר שר המודיעין אלעזר שטרן. "אנחנו מביאים לאשקלון ולדרום מקום להגשים בו את העוצמות ואת החדשנות של החברה הישראלית בתחום ההייטק. זהו ביטוי נוסף לחיזוק שאנחנו מעניקים לעיר אשקלון - עיר שחוותה קושי רב לאורך השנים האחרונות ומהווה מודל לחוזק החברתי של התושבים שלה וללכידות מעוררת ההשראה".
2 צפייה בגלריה
ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרן
שר המודיעין אלעזר שטרן. "ביטוי נוסף לחיזוק שאנחנו מעניקים לעיר"
(צילום: בשמת איבי)
ע', מנהל החדשנות בשב"כ, מוסיף כי "החיבור של שב"כ עם התעשייה המקומית מוכיח את עצמו כבר שנים באקסלרטור המשותף עם TAU Ventures, המתקיים בת"א. אנחנו בשב"כ מקבלים ערך מוסף אדיר מהקשר עם הסטארט-אפים המגיעים מהחברה האזרחית. נוצרים חיבורים חדשים ומצוינים עם הארגון ויש כאן יזמות וחדשנות פורצת דרך. השקת החממה באשקלון בתמיכת משרד המודיעין ויחד עם חברת 'סוסא' על בסיס הניסיון הרב שנצבר בפעילות עם האקסלרטור בת"א תפתח הזדמנות ליזמים ולסטארט-אפים חדשים מהפריפריה לצמוח, לקבל ליווי מקצועי מטובי המוחות בשב"כ ולהשתלב בחזית הטכנולוגיה״.
"השקת האקסלרטור בדרום הינה המשך ישיר לניסיון שצברנו בתוכנית OPEN INNOVATION עם השב"כ", מסכם אל"מ (מיל') דודי רוקח, שותף מנהל ב SOSA HLS, שמנהל את הפרויקט. "ב SOSA מובילים מהלך המחבר בין סטארט-אפים אזרחיים לצרכים ביטחוניים כמו המאבק בטרור, טכנולוגיות של מציאות מדומה, רובוטיקה, מערכות אוטונומיות, זיהוי אנומליות וסייבר".