סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין דניאל גבאי ומיכאל גבאי מייסדי טריגו
מימין דניאל גבאי ומיכאל גבאי מייסדי טריגו (צילום: תום ברטוב)

למרות המשבר בהייטק: טריגו גייסה 100 מיליון דולר לניהול סופרמרקטים אוטונומיים

הטכנולוגיה של החברה הישראלית מאפשרת להפוך סופרמרקטים רגילים לנטולי קופה, באמצעות שילוב בין מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. כיום עובדת טריגו עם כמה מרשתות הסופרמרקטים הגדולות בעולם ומתרחבת במהירות

חברת טריגו (Trigo), המפתחת טכנולוגיה לניהול סופרמרקטים אוטונומיים, גייסה 100 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות של סינגפור Temasek Holdings וקרן 83North.
הטכנולוגיה של טריגו, שהגיעה למקום השני ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט, מאפשרת להסב סופרמרקטים קיימים לדיגיטליים ואוטונומיים. הלקוחות אוספים את המוצרים בעגלת הסופר או בנשיאה ביד ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שהלקוחות אוספים על ידי שילוב בין מצלמות, מערכת ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של הקמעונאי. המערכת תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי, כך שהיא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי, לא מפעילה שיטות של זיהוי פנים ומרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים, המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.
על בסיס מערכת ההפעלה StoreOS, טריגו מציעה גם אפליקציות לניהול חכם של החנות, הכוללות מערכת לניהול מלאי בזמן אמת. העלות העולמית של התיישנות מוצרים בסופרמרקטים עד לצורך בהחזרתם והשלכתם לאשפה נאמדת ב-100 מיליארד דולר בשנה - זאת, בנוסף למחיר סביבתי כבד. הפתרון של טריגו מאפשר לצמצם משמעותית את הנזק הכלכלי האדיר - גורם בעל חשיבות רבה בעיקר בתקופה של משבר כלכלי ואינפלציה גואה - ויכול להגדיל את הרווח הנקי של הקמעונאי ב-18%. בנוסף, באמצעות StoreOS קמעונאים יוכלו לצמצם סיכון להונאות וגניבות, להוביל מהלכי שיווק על בסיס מקום וליהנות מאופטימזיציה של תהליכים בשרשת האספקה.
טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל ודניאל גבאי - הראשון מנכ״ל החברה והשני סמנכ״ל הטכנולוגיה. היא מעסיקה היום כ-200 עובדים במרכז הפיתוח בת"א ובמשרדיה בבריטניה, הגרמניה, ההולנד ובארה"ב. החברה עובדת עם רשתות הסופרמקטים הגדולות בעולם, ביניהן Wakefern האמריקאית, Tesco הבריטית, ALDI הגרמנית, רשת החנויות הגרמנית REWE ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto. לאחרונה נחנכה חנות שופרסל בתל אביב הפועלת בטכנולוגיה של טריגו ומציעה ללקוחות אפשרות קניה היברידית, באמצעות המערכת הממוחשבת. על פי הערכה, יש כיום 500 אלף סופרמרקטים ברחבי העולם שמתאימים להסבה לניהול אוטונומי.
בשיחה עם כלכליסט אומר המייסד-שותף והמנכ"ל מיכאל גבאי: "העסק שלנו מאוד מצליח ויש לנו חוזים מאוד גדולים עם הרבה לקוחות. אנחנו רוצים להתרחב לעוד לקוחות ולעוד מוצרים, ואנחנו בשלבי ניסוי של מוצר טכנולוגי נוסף. נתרחב בקרוב למרכולים גדולים יותר ונגיע גם לאסיה וליבשות נוספות. בשנה שעברה היינו מגייסים כנראה יותר כסף, אבל גם היום זה גיוס משמעותי שמאפשר לנו כמה שנים של התרחבות. אנחנו כיום יותר מ-200 עובדים ונמשיך לגייס עובדים כל הזמן. אצלנו לא יהיה קיצוצים. העולם נערך לתקופת מיתון, אבל המוצר שלנו לכשעצמו מביא בשורה של יעילות ומתחבר לתקופות קשות יותר עבור הלקוחות שלנו. אף לקוח שלנו לא ביקש להקטין הזמנות ואנחנו מתחילים בימים אלה לעבוד גם עם לקוחות חדשים".
כספי הגיוס ישמשו את החברה להרחבת הפריסה של סופרמרקטים אוטונומיים ברחבי אירופה וארה"ב, להתרחבות לאזורים חדשים ולהמשך פיתוח מערכת ההפעלה של טריגו StoreOS לניהול החנות. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-204 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו גם ענקית התוכנה הגרמנית SAP ומשקיעים קיימים, ביניהם Hetz Ventures, Red Dot Capital Partners, Vertex Ventures, Viola, וענקית הסופרמרקטים REWE Group, מקבוצות הקמעונאות הגדולות בעולם, שהטמיעה את הפתרון של טריגו בחנויות בברלין ובקלן.