סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חנות וול מארט קליפורניה וולמארט
חנות וול מארט קליפורניה וולמארט (בלומברג)

וולמארט רכשה את Memomi, חברת הייטק ישראלית-אמריקאית

חברת ההייטק למציאות מדומה בתחום האופטיקה מעסיקה בסך הכל עשרה עובדים, כולם בישראל, ולא גייסה מעולם כספים חיצוניים. בעקבות הרכישה תהפוך הפעילות של החברה בארץ למרכז חדשנות נוסף של הרשת האמריקאית. שווי הרכישה לא פורסם

וולמארט רוכשת את את חברת ההייטק למציאות מדומה בתחום האופטיקה Memomi הישראלית-אמריקאית. החברה שמעסיקה בסך הכל עשרה עובדים, כולם בישראל, לא גייסה מעולם כספים חיצוניים. שווי הרכישה לא פורסם. בעקבות הרכישה תהפוך הפעילות של החברה בישראל למרכז חדשנות נוסף של הרשת. זו רכישה ישראלית שנייה של וולמארט בתחום לאחר שרכשה גם את חברת זיקית העוסקת בהדמיית אופנה. הרכישה תאפשר לוולמארט להמשיך ולהציע מדידות משקפיים וירטואליות וכן מדידות דיגיטליות של עדשות ללא מגע אדם.
החברה הוקמה ב-2015 בארצות הברית על ידי שני ישראלים, סלבדור ניסי וילקובסקי ועופר סבן, שבעברו היה בכיר במובייל אקסס הישראלית שנמכרה לקורנינג. וילקובסקי נשאר בארצות הברית וניהל את החברה משם, וסבן עבר לישראל ב-2016 והקים כאן את הפעילות של החברה בתחום הפיתוח והמוצר. לכלכליסט נודע שיזמי החברה פנו למרבית משקיעי ההון הסיכון בישראל שסירבו להשקיע בחברה.
אבן דרך משמעותית בהתפתחותה היתה מחלת הקורונה שלא איפשרה לאנשים להגיע למדוד משקפיים בחנויות, והחברה החלה להציע שירותיה לאתרי אי קומרס. וולמארט אימצה את הטכנולוגיה של החברה ושילבה אותה באלפי חנויות ומועדוני לקוחות. בעקבות ההצלחה החליטו בוולמארט לבחון לעומק את החברה הישראלית ולאחר מכן החליטו לרכוש אותה. הפטנטים הראשונים של החברה נכתבו כבר ב-2011 ו-2012.
מאז 2019 מאפשרת Memomi מדידות משקפיים דיגיטליות עבור כל לקוחות האופטיקה של וולמארט על פני יותר מ-2,800 מרכזים אופטיים של הרשת ו-550 מועדוני sam's. כמו כן, היא מפעילה את חוויית המסחר האלקטרונית האופטית וירטואלית ב-SamsClub. רכישתה של חברת המציאות המדומה Memomi היא השלב הבא של וולמארט להנגשה אישית של שירות האופטיקה.
"לקוחות מחפשים גישה לשרותי בריאות דיגיטלים בבתיהם, ורכישת משקפי ראייה אינה שונה מן הבחינה הזו", אמר דייוויד רייטנאואר, סגן הנשיא לשירותים מיוחדים של Wellness & Health Walmart. רכישה זו תומכת בתפיסת הבריאות והרווחה שלנו לספק טיפול נגיש לקהילות שאנו משרתים".
"היכולת של וולמארט לפרוש את שירות המדידות הדיגיטלי והווירטואלי שלנו ללא מגע אדם תוך פרק זמן קצר מראה עד כמה היא מחויבת לענות לצרכי לקוחותיה ולהנגשת שירותי הבריאות הדיגיטליים בחנויות ובבית", אמר סבן. הרכישה צפויה להסתיים בשבועות הקרובים, ועובדי Memomi יצטרפו לארגון Tech Global Walmart.
"אנו נרגשים להצטרף לוולמרט ולהציע את החידושים ואת חוויות המשתמש שלנו בקנה מידה כה גדול גם בחנויות וגם באינטרנט", אמר וילקובסקי.