סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי Chain Reaction אורן יוקב ו אלון ובמן
מייסדי Chain Reaction אורן יוקב ואלון ובמן (צילום: קלי לוי)

חברת Chain Reaction גייסה 70 מיליון דולר לפיתוח חומרה ליישומי בלוקצ'יין ופרטיות

עד כה גייסה החברה 115 מיליון דולר אשר שימשו להרחבת מאמצי הפיתוח וההנדסה. המייסד-שותף והמנכ"ל אלון ובמן: "בחודשים הקרובים נתחיל להוציא לייצור את השבבים. יש לנו חוזים בעשרות מיליוני דולרים"

חברת Chain Reaction, המפתחת שבבים ומתמקדת בפיתוח טכנולוגיית אבטחת בלוקצ'יין ופרטיות מידע, הודיעה על השלמת סבב גיוס C בסך של 70 מיליון דולר. הסבב התקיים בהובלת הקרן Morgan Creek Digital ובהשתתפות הקרנות: Hanaco Ventures, JVP, KCK Capital, Exor, Atreides Management ו- Blue Run Ventures. הגיוס הושלם בספטמבר שנה שעברה.
עד כה, גייסה החברה 115 מיליון דולר אשר שימשו להרחבת מאמצי הפיתוח וההנדסה כאשר הסבב האחרון נועד להאיץ את השקתם של מערכת ושבבים ייעודיים ליישומי בלוקצ'יין. בנוסף, מיועד הגיוס להרחבת פתרונות החברה בתחום טכנולוגיות הגברת הפרטיות (PETs), שיאפשרו לספקי שירותי ענן לבצע תהליכים חישוביים על מידע מוצפן.
בשיחה עם כלכליסט, אמר אלון ובמן, מייסד שותף ומנכ"ל Chain Reaction, "השוק לגמרי השתנה בשנה האחרונה. התחלנו את הגיוס בתחילת 2022 והשוויים ירדו. שנה אחורה היינו לפני מוצר והחברה עברה אבן דרך משמעותית שמאפשרת לה להרגיש נוח עם גודל הגיוס והשווי שלו. יש לנו לקוחות חתומים ובחודשים הקרובים נתחיל להוציא לייצור את השבבים. יש לנו חוזים בעשרות מיליוני דולרים. אנחנו בשוק של מאה מיליארד דולר והיחידים שמוכרים בו שבבים זה אנחנו. אנחנו תלויים ביכולת שלנו לייצר. המערכת שלנו מיוצרת ב-TSMC ונשתמש במתקני ייצור נוספים. אנחנו עובדים איתם לא מעט זמן.
"התכוננו לכל סוג של משבר וידענו שלעיתים יש שוק שורי ולעיתים לא. בשוק דובי נצטרך להשיג ביצועי שבבים יותר טובים מאחרים. בשוק שורי נצטרך לייצר כמויות. המוצר שלנו טוב ויש לנו תמיכה טובה ולקוחות שמחכים. בעולם שלנו יש סוגי לקוחות של מכירת שבבים ומערכות. אנחנו מוכרים לדאטה סנטר גדולים של בלוקצ'יין".
סבב הגיוס הנוסף מבטיח את המשך צמיחתה של Chain Reaction בדגש על פיתוח מוצרים והשקתם עבור מרכזי מידע (data centers) וספקי שירותי ענן. התחומים העיקריים בהם מתמקדת החברה הינם חומרה לבלוקצ'יין ותחום הפרטיות, תחומים שעדיין נמצאים בתחילת דרכם מבחינת פוטנציאל השוק הגלום בהם. החברה מונה כ-107 עובדים ובהם בכירים יוצאי NVIDIA, Mellanox, משרד ראש הממשלה וחברת TSMC. מרכז הפיתוח נמצא בישראל והיא מחזיקה במשרדים בארצות הברית ובטיוואן. החברה צופה שמערכת ושבבי הבלוקצ'יין שהיא מפתחת יהיו זמינים מסחרית ברבעון הראשון של 2023