סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יזהר שי יו"ר חברת ההשקעות peak
יזהר שי יו"ר חברת ההשקעות peak (צילום: אלעד מלכה )

יזהר שי מוביל השקעה של 5.5 מיליון דולר בסטארט-אפ ספיריט

ספיריט היא פלטפורמה המאפשרת לפתח אפליקציות מורכבות על ידי תיאורן המילולי בלבד, בעזרת שיחה עם צ'ט-בוט המזכירה שיחה על הרעיון עם איש מקצוע. בסבב הסיד השתתף גם Silicon Valley Bank

חברת ספיריט (SPIRITT), שמאפשרת לפתח אפליקציות מורכבות על ידי תיאור הרעיון למחשב וללא צורך בכתיבת קוד, גייסה 5.5 מיליון דולר בסבב סיד. הסבב הובל על ידי יזהר שי, שותף עצמאי בקרן Disruptive AI המתמחה בחברות מבוססות בינה מלאכותית ולשעבר שר המדע והטכנולוגיה, והצטרף אליו גם Silicon Valley Bank.
ספיריט היא פלטפורמה המאפשרת לפתח אפליקציות מורכבות כמו טינדר, אינסטגרם או וולט, זאת על ידי תיאורן המילולי בלבד, בעזרת שיחה עם צ'ט-בוט המזכירה שיחה על הרעיון עם איש מקצוע. בשלב זה הפלטפורמה של ספיריט מפתחת את האפליקציה באוטומציה, ללא תשלום או התחייבות מצד המשתמשים, שמשלמים רק אם אהבו את התוצאה. התשלום הינו מנוי חודשי הכולל שרתים, מערכת תשלומים, גרסאות מובייל ודסקטופ ואפשרות לעשות שינויים במוצר ללא הגבלה. עלות המנוי החודשי גדלה בהתאמה להיקף השימוש באפליקציה.
ספיריט הוקמה ביוני 2020 על ידי שני יזמים בני 24, תמיר מגן (מנכ"ל) ואור קליגר (נשיא ומנהל טכנולוגיה), אליהם הצטרף לידור כהן (סמנכ"ל מחקר), לשעבר ארכיטקט תוכנה בגוגל. החברה מעסיקה 9 עובדים במשרדיה בשדרות רוטשילד. ההשקעה תשמש לעמידה בביקוש מצד בסיס הלקוחות הגדל, הרחבת צוותי המו״פ והשיווק, ותמיכה במיזמים שקמים תחת ספיריט והופכים לחברות גדולות בעצמם.
תמיר מגן, מנכ"ל החברה, מספר: “כיום יש ניגוד אינטרסים בין היזמים לבתי התוכנה. לסטודיו תוכנה אין ברירה אלא לגבות לא מעט כסף על כל עבודה קטנה, פשוט כי כוח האדם ועלות תפעול העסק שלו יקרים. מאידך, הצורך של היזמים הפוך, הם צריכים לעשות שינויים תכופים ואין להם את ההון הנדרש מראש. היה ברור לנו שהאידיאל מצד היזמים, הוא לעבוד מול גוף שמאפשר להם לשלם על השימוש באפליקציה במודל המותאם להתפתחות המיזם וכמות היוזרים שהם משרתים. אז החלטנו לפתח פתרון שיאפשר זאת".
לדברי יזהר שי, שותף בקרן DisruptiveAI: "אנחנו מאמינים שספיריט יכולה לצמוח במהירות ולהיות חברה גלובלית המשרתת מיליוני לקוחות ברחבי העולם. התרשמנו מאוד מהיכולות והאופי היזמי של תמיר ואור מקימי החברה, מהעובדה שייצרו פלטפורמה מורכבת המבוססת בינה מלאכותית והצליחו לייצר הכנסות עוד לפני שיצאו לגייס כסף ממשקיעים".