סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ממייסדי ומנהלי קרן 3AC סו ז'ו
ממייסדי ומנהלי קרן 3AC סו ז'ו (צילום: בלומברג)

מייסדי קרן הגידור 3AC שנעלמו: "לא מפתיע שלצלזיוס ולנו בעיות דומות"

שני המייסדים העניקו ראיון לבלומברג ממקום לא ידוע, לאחר שיועצים הגישו עבור 3AC בקשה לפשיטת רגל בשל חוב בגובה 2.8 מיליארד דולר, שהנושים טוענים כי קיים כלפיהם. הם הכחישו את ההאשמות כי משכו כספים לפני קריסת החברה

שני מייסדי קרן גידור הקריפטו Three Arrows Capital או בקיצור 3AC שקרסה צצו אחרי שהסתתרו חמישה שבועות. 3AC ניהלה נכסים בשווי 10 מיליארד דולר, ויועצים הגישו עבורה בקשה לפשיטת רגל בתחילת יולי.
בבקשה ציינו היועצים שהם דיווחו על חיסול הקרן כי המייסדים - סו ז'ו וקייל דיוויס - לא משתפים עמם פעולה, ומקום הימצאם אינו ידוע. נושי הקרן טוענים כי קיים כלפיהם חוב של 2.8 מיליארד דולר לא מבוטח. בידי המפרקים נכסים בשווי 40 מיליון דולר.
בסוף השבוע האחרון השניים העניקו ראיון לבלומברג ממקום לא ידוע, אך הובהר כי יעדם הסופי הוא איחוד האמירויות. בראיון הם הכחישו האשמות כי משכו כספים רבים לפני שהחברה קרסה. "זה לא מפתיע שלצלזיוס, לנו ולחברות דומות לנו יש בעיות בו־זמנית. יש לנו הון משלנו, יש לנו מאזן משלנו, אבל אז אנחנו גם לוקחים פיקדונות מהמלווים האלה ומייצרים עליהם תשואה. זה אומר שבסופו של דבר אנחנו עושים עסקאות דומות".
ז'ו, כמו צלזיוס, מזכיר גם הוא את פרויקט טרה־לונה שקרס, כזרז לקריסת עסקיהם. 3AC היו מושקעים בכבדות בפרויקט ולא הצליחו להשיב את כספי הקרן, בעוד בצלזיוס דווקא הצליחו להחזיר את מרבית השקעת העתק, עם הפסד קטן יחסית של 18 מיליון דולר.