סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שלט חוצות פרו פלסטיני ברחובות טהרן איראן
שלט חוצות פרו פלסטיני ברחובות טהרן (צילום: ABEDIN TAHERKENAREH / EPA)

ישראל: חיזבאללה ואיראן אחראים למתקפת הסייבר נגד בית החולים זיו

לפי הודעת מערך הסייבר, חקירה משותפת שערך עם צה"ל והשב"כ העלתה שמאחורי התקיפה בסוף נובמבר עומדת קבוצת סייבר של משרד המודיעין האיראני, ושהשתתפה בה גם קבוצת סייבר של חיזבאללה. במתקפה נגנבו 300 אלף רשומות מטופלים. זו היתה מתקפת סייבר רביעית על בית חולים ישראלי בשנתיים האחרונות

ארגון חיזבאללה ואיראן אחראים למתקפת הסייבר נגד בית החולים רבקה זיו בצפת, שהביאה לדליפת מידע רגיש של מטופלים – כך הודיע הבוקר (ב') מערך הסייבר הלאומי. פעילות המערך, צה"ל ושב"כ הצליחה להגביל את היקף המתקפה ולמנוע את שיבוש הפעילות השוטפת של בית החולים.
בסוף נובמבר זוהתה מתקפת סייבר במערכות המיחשוב של בית החולים, כאשר במקביל קבוצת האקרים טענה שהצליחה לגנוב מהמוסד 300 אלף רשומות מטופלים, שאותן איימו לפרסם ברשת. מאז, אכן פרסמו התוקפים את הרשומות באתרי מדיה חברתית, כאשר פרקליטות המדינה פועלת להסרת המידע הרגיש. התקיפה עצמה נבלמה בשלב מוקדם, ובכך נמנע שיבוש בפעילות השוטפת של בית החולים.
עתה מודיע מערך הסייבר שחקירה משותפת שערך עם צה"ל והשב"כ העלתה שמאחורי התקיפה עומדת קבוצת סייבר של משרד המודיעין האיראני, ושהשתתפה בה גם קבוצת סייבר של חיזבאללה. "קבוצת התקיפה בסייבר AGRIUS המשתייכת למשרד המודיעין האיראני, ניסתה בסוף נובמבר 2023 לבצע מתקפת סייבר בבית החולים זיו במטרה לפגוע בתפקודו השוטף, על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'", נמסר מהמערך. "המתקפה בוצעה על ידי משרד המודיעין במעורבות של יחידת סייבר של חיזבאללה בשם Lebanese Cedar המובלת על ידי מוחמד עלי מרעי".
בית החולים זיו הוא בית החולים הרביעי בשנתיים האחרונות שסופג מתקפת סייבר משמעותית. באוקטובר 2021, מתקפת סייבר נגד בית החולים הלל יפה בחדרה גרמה לשיבושים בפעילותו. באוגוסט האחרון, נאלץ בית החולים מעייני הישועה בבני ברק להפסיק טיפולים במטופלים אחרי מתקפה שהשביתה מערכות מחשוב. חודש וחצי לאחר מכן, תוקפים הצליחו להצפין שרתים של בית החולים לבריאות הנפש איתנים, אך לא פגעו בפעילות השוטפת של המוסד.