סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בית חולים מעייני הישועה ב בני ברק

מתקפת סייבר השביתה את מערכות המחשוב בבית החולים מעייני הישועה; טיפולים הופסקו

במסגרת המתקפה הושבתו מערכות מחשוב של בית החולים, אך זו לא פגעה במכשור הרפואי או בטיפול בחולים. מערך הסייבר ומשרד הבריאות מסייעים לביה"ח להתמודד עם האירוע והשלכותיו

בית החולים מעייני הישועה בבני ברק מתמודד עם מתקפת כופר שהביאה לפגיעה והשבתה במערכות מחשוב מנהלתיות הלילה (ג')– כך הודיעו הבוקר בית החולים, מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות. בעקבות המתקפה הופסקו חלק מהטיפולים וחדר המיון מפנה מטופלים לבתי החולים אחרים.
תחילה נמסר שההמתקפה לא פגעה במכשור הרפואי בבית החולים או בשגרת הטיפול ובמטופלים, ושהצוותים ממשיכים לטפל בחולים. עם זאת, בהמשך, ככל שחקירת המתקפה התקדמה, החליטו במשרד הבריאות ובבית החולים להפסיק חלק מהטיפולים הלא דחופים ולא לקבל חולים למרפאות החוץ ולמכוני הדימות של מעייני הישועה.
במקביל, הוחלט לעת עתה להפסיק לקבל מטופלים חדשים לחדר המיון של בית החולים, ואלו מופנים לבתי חולים סמוכים. צוותי מערך הסייבר ומשרד הבריאות מסייעים לצוות בית החולים להתמודד עם האירוע והשלכותיו.
לפני כשנה וחצי, באוקטובר 2021, ספג בית החולים הלל יפה בחדרה מתקפת כופר שהביאה לשיבוש במתן טיפולים לא דחופים ואלצה את עובדיו לנקוט בפעולות כמו הדפסת תיקים רפואיים של חולים.
מתקפות כופר על ארגוני בריאות אינן נדירות ואף קרו בעבר בישראל. בעיקר בבתי חולים פריפריאליים כפי שהיה בעבר בית החולים זיו למשל או במוסדות אחרים. נכון לעת עתה, לא ברור עדיין מה טיב המתקפה במעייני הישועה ומה היקף השפעתה על שגרת העבודה בבית החולים.
מתקפות כופר משמשות להצפנה וגניבת נתונים ועדיין לא ברור אם נתוני המטופלים או מידע רגיש של בית החולים נפגעו במהלך האירוע.