סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף חג העצמאות 25.4.23 חברת  UVEYE האחים אוהד  אמיר
האחים אוהד ואמיר חבר, מייסדי UVeye ( צילום: יובל חן)

חברת UVeye גייסה 100-90 מיליון דולר לבדיקת כלי רכב

שוויה של החברה שפיתחה טכנולוגיה לבדיקה אוטומטית של רכבים עומד לאחר הגיוס הנוכחי על כ-800 מיליון דולר. לאחרונה היא חתמה על חוזי ענק עם חברות מובילות בתחום סוכנויות הרכב וציי הרכב בארה"ב. את הגיוס הובילה Hanaco VC הישראלית

חברת UVeye הישראלית, שמייצרת מערכות אוטומטיות לבדיקת רכבים, גייסה 100-90 מיליון דולר בסבב D, בהובלת Hanaco VC, הישראלית. על פי מקורבים לחברה, שוויה בגיוס הנוכחי עומד על כ-800 מיליון דולר - סכום שמהווה עלייה משמעותית לעומת הגיוס הקודם.
UVeye מחזיקה משרדים בישראל, ביפן, בגרמניה ובארה"ב. מאז הקמתה בידי האחים אוהד ואמיר חבר ב-2016, גייסה החברה שמעסיקה 180 עובדים כ-200 מיליון דולר. סבב הגיוס הגיע לאחר שהחברה פרסמה על חתימת חוזי ענק עם החברות המובילות בארה״ב בתחום סוכנויות הרכב, ציי הרכב ומכירות פומביות (auctions).
במהלך 2022 הודיעה UVeye על שיתופי פעולה עם Volvo Cars USA ועם חברת ג'נרל מוטורס לאספקת מערכות עבור יותר מ-5,000 סוכנויות רכב בארה״ב. בינואר 2023 הודיעה החברה כי חתמה עם חברת Carmax האמריקאית על פריסת מערכותיה ברחבי אתריה, לתמיכה בסריקת כמיליון כלי רכב בשנה.
החברה מייצרת כיום שלוש מערכות לבדיקת רכבים, שמתאימות לרכבים חדשים ומשומשים כאחד. המערכות בודקות במהירות ובאופן מדויק את צמיגי הרכב, הגחון ואביזרים נלווים ומאתרות בהם פגמים, חלקים חסרים וליקויי בטיחות.
ירון סגיב, סמנכ"ל שיווק בחברה, מסר לכלכליסט: "עיקר המאמצים שלנו הוא בתחום הייצור והאספקה והתחזוקה השוטפת. גייסנו הרבה מהנדסי שירות והתקנות, ואנחנו עובדים עם ספקים חיצוניים שיעזרו לנו לייצר בכל ארה"ב. יש לנו כמה משקיעים אסטרטגיים, לרבות חברת המכירות הפומביות הגדולה בארה"ב, והם השתתפו בגיוס הנוכחי. מספר עובדי החברה יגדל ואנחנו מגייסים היום עשרות עובדים בישראל ובארה"ב".
בין המשקיעים הנוספים שהשתתפו בסבב הנוכחי נמנים ג'נרל מוטורס, CarMax, W.R. Berkley, Fitt Venture, שהם גם לקוחות מרכזיים של החברה, וכן משקיעים מוסדיים ישראלים קיימים כמו מנורה מבטחים ומור בית השקעות. חלק מהגיוס הנוכחי הופנה לרכישת מניות של בעלי מניות בחברה ומשקיעים בשלבים ראשונים במסגרת עסקת סקנדרי. בגיוס השתתף גם משקיע משמעותי נוסף שבחר לא לפרסם את שמו.