סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק, טוויטר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

הערכה: טוויטר איבדה שני שליש משוויה מאז הרכישה של מאסק

על פי חברת ההשקעות פידליטי, שהשקיעה בטוויטר, שוויה הנוכחי של הרשת החברתית הוא כ-15 מיליארד דולר, לעומת 44 מיליארד הדולרים שהיא הייתה שווה בעת הרכישה. וזה כנראה עוד לא הסוף

השווי הנוכחי של טוויטר הוא כשליש מ-44 מיליארד הדולרים שאלון מאסק שילם עבור הפלטפורמה בסוף אוקטובר, כך לפי ההערכות של חברת ההשקעות פידליטי. פירוש הדבר הוא כי השווי של פלטפורמת המדיה החברתית עומד על סביבות 15 מיליארד דולר. החישוב מבוסס על הערכת השווי של החברה את האחזקה שלה בטוויטר. פידליטי עזרה גם לממן את הרכישה של מאסק.
מאז הרכישה הורידו בפידליטי בעקביות את הערכת שווי האחזקה שלהם. חודש לאחר השלמת העסקה הורידו ב-56%, לאחר מכן שוב הורידו ביותר מ-63% והחודש הפחיתו את הערכת השווי של האחזקה בשני שלישים.
מאסק אמנם הכריז לאחרונה כי טוויטר קרובה לתזרים מזומנים חיובי, אבל הנתונים השונים מצביעים על תחזית פחות אופטימית. כך למשל, טוויטר איבדה כמחצית מהמפרסמים הגדולים שלה מאז שנרכשה על ידי מאסק וחלק ניכר מהם עדיין לא חזרו לפלטפורמה. בנוסף לכך, גם המפרסמים שנותרו צמצמו משמעותית את ההוצאות שלהם.
בינתיים, התוכניות של מאסק למקורות הכנסה נוספים, כמו תוכנית המנויים של הווי הכחול, לא הצליחו לפצות על ההפסדים הללו. לפי הנתונים שאסף החוקר טראוויס בראון, פחות מ-1% ממאגר המשתמשים החודשיים הפעילים של טוויטר נרשמו לתוכנית הווי הכחול.
מאסק השיק תוכנית מנויים נוספת במסגרתה המשתמשים משלמים תשלום חודשי ישירות למשתמש אחר כדי לקבל גישה בלעדית לציוצים נבחרים ותכנים נוספים. אולם, מאסק הדליף בחודש שעבר שיש לו כ-25 אלף , כלומר 0.018% מלבד מ-136.4 מיליון העוקבים שלו.
החודש הכריז מאסק על מינויה של לינדה יקארינו לתפקיד מנכ"לית החברה במקומו, בתקווה שהמהלך יעזור לפייס את המפרסמים. אך מאסק גם הבטיח שימשיך להיות מעורב בניהול החברה, כך שנותר לחכות ולראות לאיזה כיוון השווי של החברה ינוע בחודשים הקרובים