סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון ומנהלת הבנקאות המסחרית של ג'יי.פי מורגן בישראל דריה פוקס
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון ומנהלת הבנקאות המסחרית של ג'יי.פי מורגן בישראל דריה פוקס (צילומים: רויטרס, באדיבות JP MORGAN)

בלעדי
ג'יי.פי מורגן מקים פעילות בנקאות לחברות הייטק בישראל

את הפעילות החדשה תנהל דריה פוקס, לשעבר בכירה ב־WIX, וכבר גויסו עבורה 10 בנקאים חדשים; זאת כחלק מחטיבת בנקאות החדשנות של ג'יי.פי מורגן

ג'יי.פי מורגן, אחד הבנקים הגדולים בעולם, מרחיב את פעילותו בישראל ונכנס לראשונה לבנקאות מסחרית עבור חברות הייטק.
ל"כלכליסט" נודע כי הבנק כבר גייס עשרה עובדים עבור הפעילות, שאותה תוביל דריה פוקס, לשעבר ראש פיתוח תאגידי ב־WIX, שעבדה בעבר בג'יי.פי מורגן. עד היום פעל ג'יי.פי מורגן בישראל, בניהולו של רואי נבון, בעיקר בתחומי בנקאות השקעות, בנקאות פרטית וניהול עושר. ג'יי.פי מורגן פתח את המשרד הראשון שלו בישראל ב־2000.
הפעילות החדשה שמוקמת בישראל היא חלק מחטיבת בנקאות החדשנות (Innovation Economy) של הבנק שמיועדת לטיפול בחברות צמיחה, במייסדי חברות ובקהילת ההון סיכון. מדובר בעוד דלק לתחרות על ניהול חשבונות ומימון של חברות הייטק, כאשר רק בשבוע שעבר הודיע HSBC על כניסתו לפעילות בישראל בתחום זה עם השלמת הרכישה של השלוחה האירופית של סיליקון ואלי בנק, שקרס לפני שלושה חודשים. במקביל רכשה לפני כשבוע ענקית ניהול ההשקעות בלאקרוק את קרן קראוס שפעילה בישראל במימון לחברות הייטק.
שוק האשראי להייטק מתחמם ככל ששוק ההנפקות בוול סטריט נותר סגור מצד אחד, ובמקביל גם לקרנות הון סיכון אין המשאבים שהיו זמינים להן בשנים האחרונות, כפי שניתן לראות בקשיי גיוס הון אפילו בקרנות ענק כמו אינסייט פרטנרס.
ג'יי.פי מורגן יתמקד בעיקר בחברות הייטק בשלבים מתקדמים עם שירותים כגון ליווי גיוסי הון, פתרונות נזילות וניהול תשלומים. כמו כן, הבנק יציע גם ייעוץ אסטרטגי לקרנות הון סיכון וחברות הפורטפוליו שלהן. במישור הזה תתחרה הפעילות החדשה של ג'יי.פי מורגן חזיתית גם ב־UBS, שמעניק שירותים דומים והתרחב באחרונה עוד לאחר שהשתלט על קרדיט סוויס, שהיה על סף קריסה. מדובר בשני בנקים בעלי פעילות משמעותית בתחום ליווי מייסדי חברות הייטק משלב הסטארט־אפ ועד להנפקה או מכירה.
ג'יי.פי מורגן הקים ופיתח את חטיבת בנקאות החדשנות בארבע השנים האחרונות, ולאחרונה אף רכש את פירסט ריפבליק בנק (FRB) שקרס זמן קצר אחרי SVB כדי להגדיל את הנוכחות בסיליקון וואלי ובמגזר הטכנולוגיה בכלל.