סגור
בנק HSBC לונדון
בנק HSBC (צילום: AP)

HSBC רוכש את נכסי סיליקון ואלי בבריטניה תמורת 1 פאונד

ההודעה מתפרסמת זמן קצר לפני פתיחת המסחר בלונדון, ובתום מגעים שנמשכו כל הלילה בין אנשי הבנק לממשלה הבריטית; לפי דיווחים מנכ"ל HSBC נואל קווין היה מעורב בשיחות הליליות, לצד ראש הממשלה רישי סונאק, שר האוצר ג'רמי האנט והנגיד אנדרו ביילי

הבנק הבריטי HSBC רוכש את השלוחה הבריטית של סיליקון ואלי בנק תמורת 1 פאונד (1.21 דולר). הפעילות נרכשת על ידי השלוחה הבריטית של HSBC העולמי.
בעקבות העסקה הלקוחות יוכלו לגשת לפיקדונות להם ולקבל את שירותי הבנק כרגיל. לפי HSBC, לבנק היו הלוואות בגובה של כ-5.5 מיליארד פאונד (6.7 מיליארד דולר), ופיקדונות בגובה 6.7 מיליארד פאונד, נכון ל-10 במרץ.
ההודעה מתפרסמת זמן קצר לפני פתיחת המסחר בלונדון, ובתום מגעים שנמשכו כל הלילה בין אנשי הבנק לממשלה הבריטית. לפי הדיווחים מנכ"ל HSBC נואל קווין היה מעורב בשיחות הליליות, לצד ראש הממשלה רישי סונאק, שר האוצר ג'רמי האנט והנגיד אנדרו ביילי.
מכירה של הבנק היתה הבחירה המועדפת על שר האוצר הבריטי ג'רמי האנט, שכן היא מאפשרת לממשלה להימנע מהתערבות בנעשה כדי להגן על הפקדונות. לפי הדיווחים בבריטניה, האנט שלל את האפשרות של חילוץ ממשלתי והעדיף הזרמת הון לחברות הטכנולוגיה שייקלעו לקשיים בעקבות קריסת הפעילות.
לפי אחד האנשים המעורים בפרטים, המגעים הלילה התנהלו כ"הליך תחרותי לגמרי" שכלל מספר צדדים שהביעו עניין לרכוש את הבנק. סונאק, הנמצא בקליפורניה בכנס ביטחון ביחד עם מנהיגי ארה"ב ואוסטרליה, היה לפי הדיווחים "מעורב ביותר" בשיחות. קונים פוטנציאלים נוספים כללו גם משקיעים מהמזה"ת.
האנט אמר אתמול כי קיים "סיכון רציני" לחברות טכנולוגיה ומדעי החיים שהשתמשו בשירותי SVB בבריטניה. מנהלי חברות רבות הזהירו מנזק רב אם לא יוכלו לשלם משכורות וחשבונות בשבועות הקרובים. לשלוחה הבריטית היו 3,300 לקוחות בממלכה, ביניהם חברות סטארט אפ וקרנות הון סיכון. עם זאת, רבים מהלקוחות החזיקו פיקדונות מתחת לרף של 85 אלף פאונד המכוסה על ידי הביטוח הממשלתי. "אנחנו רוצים למצוא דרך שממזערת, או אם אפשר אפילו מונעת כל הפסד לחברות המבטיחות הללו", אמר האנט ל-BBC בתשובה לשאלה האם הממשלה מתכוונת להחזיר 100% מהפיקדונות.
במקביל למאמצי הממשלה הבריטית, הרגולטורים בארה"ב הודיעו אמש כי תתאפשר לבעלי הפיקדונות בסיליקון ואלי בנק (וכן בסיגנצ'ר בנק שנסחר הלילה בהחלטה רגולטורית נוספת) גישה לכספים שלהם.