סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי אואזיס סקיוריטי דני בריקמן, מנכ"ל ו עמית צימרמן, סמנכ"ל המוצר Oasis Security
מייסדי אואזיס סקיוריטי דני בריקמן ועמית צימרמן ( צילום: )

הסטארט-אפ הישראלי אואזיס סקיוריטי גייס 35 מיליון דולר

החברה שפיתחה פלטפורמת סייבר למיפוי זהויות לא אנושיות בארגונים, מתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים ולהמשיך לפתח את יכולות המוצר. גיוס זה מתווסף לסבב סיד של 5 מיליון דולר ומביא את סך גיוסי החברה ל-40 מיליון דולר

סטארט-אפ הסייבר הישראלי אואזיס סקיוריטי (Oasis Security), שפיתח פלטפורמת סייבר למיפוי זהויות לא אנושיות בארגונים, גייס 35 מיליון דולר בסבב ה-A שהושלם לאחרונה. קרן Sequoia Capital הובילה את סבב הגיוס, בו השתתפו גם הקרנות Cyberstarts, Accel Partners ו-Maple Capital, לצד משקיעים פרטיים כמו גיא פודג'רני, מייסד Snyk ומייקל פיי, מייסד ומנכ"ל Island, שבעברו היה גם נשיא ו-CTO ענקית אבטחת המידע, סימנטק. על רקע הגיוס, החברה מתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים ולהמשיך לפתח את יכולות המוצר. גיוס זה מתווסף לסבב סיד של 5 מיליון דולר ומביא את סך גיוסי החברה ל-40 מיליון דולר.
אואזיס הוקמה ב-2022 על ידי דני בריקמן, מנכ"ל החברה ועמית צימרמן, שמשמש כסמנכ"ל המוצר. השניים הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידת המודיעין 81, בה דני שירת כ-11 שנה במסגרת תוכנית "תלפיות" ועמית שירת בה כשבע שנים. החברה מעסיקה כיום כ-45 עובדים בישראל ובמספר מוקדים בארה"ב.
בשיחה עם כלכליסט אמר צימרמן, סמנכ"ל המוצר ומייסד-שותף, "ב-20 שנה האחרונות כאשר מצטרפים לארגון מקצים לנו שם משתמש וסיסמא לקבל גישה למערכות שונות וזו הזהות של האדם בארגון. לעומת הזהות האנושית בכל ארגון נוצרים בערך פי 50 זהויות לא אנושיות שהן חלק מהאוטומציה שעובר ארגון. כל אינטראקציה בענן דורשת גישה והרשאות אבל אין כאן בני אדם וכאשר פיסת קוד שמשתמשת בזהות היא זהות לא אנושית וזו למעשה זהות ללא אדם. יש פי 50 זהויות לא אנושיות בארגון מזהויות אנושיות. כמות הזהויות האנושיות קטנה לעומת גדילה במספר הזהויות הלא אנושיות".
צימרמן הרחיב על הקשיים באבטחת הזהויות הלא אנושיות "התוקפים יודעים שזהויות אלו קשות לניהול ולכן מוזנחות ומהוות פתח לתקיפה. עולם הזהויות הלא אנושיות לא נוצר על ידי צוות אחד אלא למעשה הרבה אנשים יכולים ליצור וזה לא מבוצע במקום אחיד". צימרמן ושותפו בריקמן בחרו בעולם הזהויות שהיה חלק משמעותי משירותם הצבאי ואמר לכלכליסט", הכרנו את עולם הזהויות ודיברנו עם הרבה מאוד מנהלי אבטחה ושמענו מהם על כמה הבעיה הזו גדולה ואין לה פתרון טוב. עד אז לא ידענו בבירור על מה נלך וראינו שיש כאן הזדמנות להקים חברה גדולה" .
החברה השלימה את הגיוס באוגוסט אבל בחרה לדחות את ההכרזה עליו בשל פרוץ המלחמה והרצון של החברה להתרכז בפעילות שקשורה למלחמה כמו מילואים, תמיכה בעובדיה וכל סיוע שנדרש ממנה. המוצר שפיתחו באואזיס פותר את בעיית ניהול ואבטחת ה-Non-human identities, באמצעות פלטפורמה שממפה את הזהויות, מסווגת את הגישה שיש לכל אחת מהן, מזהה חולשות פוטנציאליות ומתעדפת את הטיפול בהן באמצעות מודל הערכת סיכונים ייחודי. הפתרון הטכנולוגי של החברה מקצר באופן משמעותי את הזמן בין זיהוי החולשה ופתירתה, וכן מציע דרכים לתיקון הפרצות והמלצות לייעול הניהול שלהן. המוצר פועל באופן אוטומטי וקל להטמעה על גבי כל תשתית.