סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
מיינקראפט הוא המטרה הפופולרית ביותר למתקפות סייבר בעולם הגיימינג

דו"ח מאת חברת קספרסקי הציג עלייה של 66% במתקפות סייבר על גיימרים בתקופת הקורונה, מ-1.4 מיליון, ל-2.4 מיליון. יותר מ-300 אלף שחקנים ספגו נסיונות תקיפה. קספרסקי התריעה בייחוד מפני תוכנות זדוניות לכריית מטבעות וירטואליים, העושות שימוש במעבדים הגרפיים המאפיינים מחשבי גיימינג

חברת הגנת הסייבר קספרסקי פרסמה אתמול (ב') דו"ח המפרט איומי סייבר הקשורים בגיימינג בשנים 2020-2021. על פי נתוני הדו"ח, המשחק הנפוץ ביותר להפצת נוזקה (Malware) הוא מיינקראפט (Minecraft). הדו"ח אף קושר בין העלייה במספר השחקנים ושעות המשחק, ובין העלייה במספר מתקפות הסייבר והמשתמשים שנפגעו.

מחברי הדו"ח אספו נתונים בין החודשים יולי 2020 ליוני 2021; נתונים הקשורים במגפת הקורונה נאספו בין ינואר 2020 ליוני 2021. קספרסקי התמקדה ב-24 משחקים פופולריים. הנתונים נמסרו בצורה אנונימית על ידי לקוחות המשתמשים במוצרי קספרסקי. החברה גילתה כי בסך הכל, יותר מ-303 אלף שחקנים הותקפו ב-12 החודשים האחרונים במתקפות סייבר הקשורות במשחקי מחשב.
על פי הדו"ח, יותר מ-184 אלף משתמשים נפגעו בשל וירוסים שהופצו דרך המשחק מיינקראפט; קספרסקי זיהתה יותר משלושה מיליון ניסיונות תקיפה דרך קבצי המשחק. בחברה מסבירים כי מיינקראפט הוא נגיש מאוד להאקרים, משום שהמשחק זמין לעריכה ושינוי (Modding) על ידי שחקנים, שיכולים להוסיף לו דמויות ותכנים משלהם. השינויים הבלתי-רשמיים האלה יכולים להסתיר תוכנות זדוניות המותקנות ברקע. יתרה מכך, רבים מהשחקנים במיינקראפט הם ילדים, שמתקשים להתגונן ממתקפות סייבר. מלבד מיינקראפט, ארבעת המשחקים הפופולריים ביותר המשמשים כפיתיון למתקפות סייבר הם הסימס 4, PUBG, פורטנייט ו-GTA 5.
1 צפייה בגלריה
תקיפות סייבר לכל אלף משתמשים, לפי מדינה
תקיפות סייבר לכל אלף משתמשים, לפי מדינה
תקיפות סייבר בתחום הגיימינג לכל אלף משתמשים, לפי מדינה
(קספרסקי)
קספרסקי בייחוד מתייחסת לקיומו של סוג מסוים של נוזקה: תוכנות לכריית מטבעות וירטואליים. תוכנות אלה מהוות רק 0.11% מכלל האיומים שזוהו, אך גיימרים פגיעים להן במיוחד. מכיוון שכריית מטבעות וירטואליים דורשת כוח עיבוד רב, מחשבי גיימינג הכוללים מעבדים גרפיים חזקים הם המטרה המועדפת על חלק מההאקרים.
קספרסקי חשפה כי בין הרבעון הראשון של שנת 2020 לבין הרבעון שאחריו, חלה עלייה של 66% במספר מתקפות הסייבר, מ-1.4 מיליון ל-2.4 מיליון. כצפוי, ככל שנפסקו הסגרים והגבלות הקורונה, כך פחת מספר ניסיונות התקיפה. על פי נתוני הדו"ח, ברבעון השני של 2021, נרשמו רק כ-636 אלף ניסיונות תקיפה. לעומת זאת, לכל אורך התקופה המתוארת בדו"ח, פחת בהדרגה מספר סוגי התוכנות הזדוניות שהופצו במסווה של משחקי מחשב. מינואר 2020 ועד יוני 2021, מגוון התוכנות הזדוניות פחת מ-40.3 אלף ל-19.9 אלף.