סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה גוגל מאונטיין וויו קליפורניה
מטה גוגל במאונטיין וויו קליפורניה (צילום: איי פי)

תביעה נגד גוגל: הבטיחה גישה חופשית לתוכנת הענן לכל החיים - וחזרה בה

סטרטפורד קומפני תובעת את החברה בטענה שהבטיחה גישה חופשית לתוכנת הענן וורקפלייס בשלביה המוקדמים, אך לאחר כמה שנים החלה לגבות כסף

גוגל נתבעה על ידי משתמשים מוקדמים של תוכנת הענן וורקפלייס, הטוענים שהחברה חזרה בה מהבטחתה לספק גישה חופשית לתוכנה לכל החיים. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.
גוגל וורקפלייס, ששמותיה הקודמים היו גוגל אפס וג'י סוויט, מציעה מגוון שירותים רחב, כולל ג'ימייל ליצירת תוכן, לוח שנה, כונן אחסון וגוגל דוקס. חלק מהתוכנות חופשיות לכל, אך מאפיינים תאגידיים כמו כתובות מייל בהזמנה או שטח אחסון משותף מגיעים עם עלויות נוספות.
סטרטפורד קומפני תבעה את גוגל מטעם משתמשים שפותו להשתמש בתוכנה בשלביה המוקדמים, ואפשרו לגוגל לכוונן ולשפר אותה כדי למכור אותה תמורת תשלום. סטרטפורד הבטיחה להציע גרסה חינמית של הוורקספייס שלה במקביל להשקת גוגל את התוכנה. ב-2012 החלה גוגל לגבות מלקוחותיה 12 דולר בחודש כדי להשתמש בתוכנה. ב-2022 הודיעה גוגל למשתמשים ותיקים שגם הם יחויבו, אף שבהמשך ויתרה על התשלום ממשתמשים לא מסחריים.
"הנטישה של גוגל את עקרון 'אל תהיה רשע' הודגמה היטב במקרה הזה", כך אמרה חברת סטרטפורד בתביעה שהגישה אתמול בבית משפט פדרלי בסן חוזה. "גוגל, בתור החלק הגדול בקונגלומרט ששווה 2 טריליון דולר, הפרה הבטחה ללקוחות נאמנים שעזרו לה לפתח מוצר רווחי, וזאת כדי לרפד עוד יותר את כיסיה".
סטרטפורד מעוניינת שתביעתה תקבל מעמד של תביעה ייצוגית מטעם כל המשתמשים המוקדמים, ולקבל יותר מ-5 מיליון דולר בנזיקין.