סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

משנה את חוקי המשחק: גוגל אסרה פרסומות מסוימות במשחקים במובייל

גוגל עורכת שינויים במדיניות הפרסומים המאושרים שלה ואוסרת על קיומו של מקור הרווח העיקרי של חברות גיימינג רבות, ביניהן ישראליות, כאשר היא שולחת אותן לחפש מקור הכנסה אחר שפחות יפריע לשחקנים

גוגל עורכת שינויים במדיניות הפרסומים המאושרים שלה, שנוגעים בעיקר לפרסומות שצצות במהלך המשחקים. השינויים עלולים להשפיע מאוד על תעשיית משחקי המובייל, גם זו הישראלית.
המדיניות החדשה תשפיע בעיקר על משחקים מז'אנר ה-hyper casual, שבשנים האחרונות הפכו למשחקים הפופולריים ביותר בחנויות האפליקציות. מדובר במשחקים קטנים, מהירים יחסית, שקל ללמוד לשחק ולהתמכר אליהם, ניתנים להורדה בחינם, וההכנסה מהם מגיעה בעיקר מאותן פרסומות שגוגל אוסרת על השימוש בהן מהיום (ב').
על פי הפרסום של גוגל, ייאסרו פרסומות מהסוגים הבאים:
• מודעות על מסך מלא שמופיעות ללא התראה מראש, מכל סוג.
• מודעות שקופצות בתחילת המשחק או בתחילת שלב חדש.
• מודעות וידאו במסך מלא שמופיעות עוד לפני שמשחק מתחיל להיטען.
• מודעות שלא ניתנות לסגירה אחרי מקסימום 15 שניות, למעט מודעות שהשחקן בחר לצפות בהן כדי לקבל פרס מסוים, או כאלה שמופיעות אחרי שסיים שלב או משימה, ולא מפריעות למשחקיות באמצע.
אפליקציות קיימות יקבלו תקופה הסתגלות של 30 יום כדי להתאים עצמן לחוקים החדשים, וכל האפליקציות החדשות צריכות כבר לעמוד בסטנדרט הפרסומות החדש.
חברות המשחקים הישראליות המובילות, כמו למשל Playtika, מתבססות ברובן על הכנסות מפרסומות במשחקים מהסוג הזה, ונראה שהן יצטרכו להיערך מחדש במהירות כדי להמשיך להיות רווחיות כמו שהן היום.
1 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוק חנות האפליקציות
צילום מסך מתוק חנות האפליקציות
צילום מסך מתוך חנות האפליקציות
(צילום: גיל גטקין)
המודל העסקי הנוסף הקיים היום הוא של רכישות בתוך המשחק, שעוזרות לנצח בקלות יותר, או נותנות לשחקנים יתרונות שונים, אבל מדובר במודל שקשה להטמיע במשחקים מסוג hyper casual מכיון שהם מראש מהירים ופשוטים יותר ממשחקים מורכבים יותר עבורם ניתן לרכוש עוד ועוד עזרים וחפצים.