סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עקב התפשטות האומיקרון: יריד הטכנולוגיה השנתי CES בסכנת ביטול

מנכ"ל טי-מובייל, אחד הנואמים המרכזיים בכנס, הודיע כי החברה לא תיטול בו חלק השנה והצטרף בכך למטא, לאמזון, לטוויטר, לפינטרסט ולגופי ומגזיני טכנולוגיה רבים נוספים. מארגני היריד: "בשלב זה אנחנו מאד ממוקדים בקיום האירוע בצורה בטוחה"

התערוכה הטכנולוגית הגדולה CES ספגה מכה קשה נוספת כתוצאה מהתפשטות זן האומיקרון: מייק סיברט, מנכ"ל טי-מובייל ואחד הנואמים המרכזיים באירוע, הודיע באופן פומבי כי החברה לא תיקח חלק בתערוכה שמתוכננת להתקיים בתחילת החודש הבאה. בכך הצטרף סוברט לאמזון, למטא, לפינטרסט, לטוויטר ול- iHeartRadio שכבר הכריזו השבוע כי לא ישתתפו השנה באקספו בלאס וגאס בשל העלייה בתחלואת הקורונה בארה"ב.
לגל הביטולים הצטרפו גם אתרי ומגזיני טכנולוגיה, ביניהם Verge, CNET, טקראנץ', טקראדאר ו-Tom’s Guide. עם זאת, טי-מובייל היא המשתתפת המרכזית הראשונה שהכריזה על ביטול. הנוכחות שלה בכנס בולטת בהרבה מנוכחותם של חברות גדולות אחרות כמו מטא וטוויטר.
"טי–מובייל תמשיך לשמש כספונסרית של CES, אבל רוב הצוות שלנו לא ייסע ללאס וגאס", נכתב בהודעה שפרסמה החברה לעיתונות. "בנוסף, מנכ"ל החברה מייק סיברט לא יישא נאום מרכזי - לא פיזית ולא בצורה וירטואלית".
לעומת זאת, דובר של סוני אישר בפני האתר Verge כי החברה עדיין מתכוונת להשתתף באירוע וב-LG מסרו כי גם הם ישתתפו בו "אלא אם רשויות התחבורה ישנו את ההנחיות". עם זאת, LG לא מתכוונים לנהל דוכן מסורתי, אלא בכוונתם להשתמש ב-QR ובמציאות רבודה כדי להציג את המכשירים שלהם. חברות מרכזיות נוספות שביטול מצידן עלול לפגוע בתערוכה כוללות את סמסונג, ג'נרל מוטורס, אינטל, פנסוניק, ניקון וקאנון.
1 צפייה בגלריה
תערוכת CES 2020 לאס וגאס
תערוכת CES 2020 לאס וגאס
תערוכת CES 2020 לאס וגאס
(צילום: רויטרס)
בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי AMD וסמסונג מתכננות נוכחות מוגבלת ונבידיה יספקו נוכחות וירטואלית בלבד, בעוד שקוולאקום, וון פלוס ו-HTC מתכוונות להשתתף כרגיל. סוני, סמסונג וגוגל מוגדרות כ"מנטרות את התנאים המקומיים" - הצהרה שניתן לפרש כאמירה כללית שמעניקה לחברות הללו דרך קלה לפרוש אם יחליטו שהתנאים השתנו.
אתמול מסרו מארגני הכנס כי הם עדיין מתכוונים לקיים אותו פיזית. "בשלב זה אנחנו מאד ממוקדים בקיום האירוע בצורה בטוחה ובקביעת ההנחיות הנכונות שיוודאו שאנשים חשים איתן בנוח", נמסר לאתר Adweek.
בשנה שעברה הכנס נערך בצורה וירטואלית בלבד - זאת, לאחר שכנס MWC בוטל ב-2020 עקב הקורונה וגם השנה רבים ביטלו את השתתפותם.