סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות הליוס
צוות הליוס (צילום: הליוס)

סניק רוכשת את סטארט-אפ הסייבר הישראלי הליוס

חברת הסייבר רוכשת את הסטארט-אפ במטרה להרחיב את הפלטפורמה שלה. החברות לא פרסמו את סכום הרכישה אך הוא מוערך בעשרות בודדות של מיליוני דולרים ויורכב משילוב של מזומן ומניות. עובדי הליוס ייקלטו בחברה הרוכשת ויוצעו להם תמריצי שימור

חברת הסייבר Snyk רוכשת את הסטארט-אפ Helios, במטרה להרחיב את הפלטפורמה שלה. החברות לא פרסמו את סכום הרכישה אך הוא מוערך בעשרות בודדות של מיליוני דולרים. בעקבות הרכישה מוצרי האבטחה של סניק יכסו את כל אורך מחזור החיים של הקוד, משלב פיתוחו ועד הרצתו בתשתית ענן.
העסקה היא שילוב של מזומן ומניות, עובדי הליוס ייקלטו בחברה הרוכשת ויוצעו להם תמריצי שימור. הליוס קמה בשנת 2021 על ידי אלי כהן (מנכ"ל) ורן נוז׳יק (CTO) והיא מעסיקה 11 עובדים בישראל וארה"ב. החברה הכריזה ביולי 2022 על השקעת סיד בגובה 5 מיליון דולר, בהובלה משותפת של Entrée Capital ו-Amiti Ventures. זו הרכישה השנייה של סניק בישראל, לאחר שרכשה בשנה הקודמת את סטארט-אפ הסייבר אנזו סקיוריטי.
סניק עברה שנה לא קלה כאשר נאלצה לגייס בשווי מופחת ואף לפטר לא מעט עובדים בסבב שהיה כבר השלישי שעבר על החברה.
הליוס החלה דרכה בתחום כלי פיתוח למפתחים והתרחבה לפעול גם בענף הסייבר. בעקבות הרכישה סניק מרחיבה את הפלטפורמה שלה לספק הגנה לכל אורך מחזור החיים של הקוד, משלב הפיתוח ועד להרצתו בתשתית בענן. הרחבת הפעילות ל-Runtime, מספקת נראות כיצד היישום מקיים אינטראקציות בפועל, מעבר לקוד בלבד ולניתוח סטטי שלו, כדי לתת תובנות לגבי התנהגות הקוד בסביבה שבו הוא רץ בפועל, ולשקף ללקוחות תמונה מלאה של היישומים שלהם.
סניק הוקמה ב-2015 על ידי קבוצת יוצאי 8200, גיא פודחרני (כיום נשיא החברה), אסף חפץ (בעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות) ודני גרנדר (שכבר אינו פעיל בחברה). מאז הקמתה גייסה סניק 1.2 מיליארד דולר. החברה מעסיקה מעל ל-1,000 עובדים.