סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד יעזוב את החברה בסיום הרכישה

בובי קוטיק משמש כמנכ"ל ענקית הגיימינג מאז 1991. הוא צפוי לקבל מענק עזיבה בסך 390 מיליון דולר כאשר תושלם העסקה תוך 18 חודשים. הרכישה הסבה את תשומת לבם של הרגולטורים האמריקאים, שהיו עסוקים עד כה בגוגל, אפל ואמזון - ועשויים כעת להציב מכשולים נוספים בפני מיקרוסופט

מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), בובי קוטיק (Bobby Kotick), צפוי לפרוש מתפקידו לאחר שתושלם רכישת החברה על ידי מיקרוסופט - כך עולה מדיווחים מאת "בלומברג" ו"הוול סטריט ג'ורנל". שתי החברות הסכימו לכך ובנוסף, קוטיק יקבל מענק בסך 390 מיליון דולר - כך על פי "הג'ורנל". מרבית המענק יהיה בתמורה ל-39.5 מיליון המניות שקוטיק מחזיק באקטיוויז'ן בליזארד.
"בובי קוטיק ימשיך לכהן כמנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, הוא והצוות שלו ימשיכו להתמקד בחיזוק התרבות הארגונית של החברה ולהאיץ צמיחה עסקית", נמסר מטעם מיקרוסופט. "כאשר תושלם העסקה, אקטיוויז'ן בליזארד תדווח לפיל ספנסר (Phil Spencer), ראש חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט". בהצהרה למשקיעים, קוטיק אמר כי הוא והחברה "ימשיכו לפעול עצמאית" עד שתושלם העסקה, ככל הנראה תוך 18 חודשים.
ה"וול סטריט ג'ורנל" גם דיווח כי קוטיק הביע עניין ברכישת מספר אתרי חדשות גיימינג, בהם "קוטאקו" ו-PC Gamer, במטרה לשנות את תדמית החברה, לאחר שהוגשה נגדה תביעת ענק בחודש יולי, בגין טיפוח הטרדות מיניות ואפליה מגדרית. בחודש נובמבר, דווח כי קוטיק ידע וטייח מקרי הטרדה מינית בחברה ואף הוא עצמו התעמר בעובדיו ועובדותיו. קוטיק משמש כמנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד מאז 1991.
2 צפייה בגלריה
משרדי אקטיוויז'ן בליזארד
משרדי אקטיוויז'ן בליזארד
משרדי אקטיוויז'ן בליזארד
(Activision Blizzard)
שלשום, הודיעה מיקרוסופט כי תרכוש את אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 68.7 מיליארד דולר. זו הרכישה הגדולה ביותר אי פעם בתולדות תעשיית הגיימינג, והקנייה הגדולה ביותר שביצעה מיקרוסופט. יצרנית ווינדוס מסרה כי לאחר שתושלם הרכישה, היא תהיה השחקנית השלישית בגודלה בעולם הגיימינג לפי הכנסות - מאחורי טנסנט (Tencent) וסוני.
אקטיוויז'ן בליזארד נמנית עם חברות הגיימינג הגדולות בעולם. היא מוכרת בין היתר כמפתחת סדרת משחקי היריות "קול אוף דיוטי" (Call of Duty), משחק התפקידים רב-המשתתפים "וורלד אוף וורקאפט" (World of Warcraft), משחק היריות "אוברווץ'" (Overwatch) וכן סדרת משחקי "דיבאלו" (Diablo).
2 צפייה בגלריה
בובי קוטיק מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד
בובי קוטיק מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד
בובי קוטיק מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד
(צילום: בלומברג)
לאורך השנים, מיקרוסופט הצליחה להישאר יחסית הרחק מהישג ידה של ה-FTC (רשות התחרות האמריקאית) ומחלקת המשפטים האמריקאית. באחרונה, הרגולטורים האמריקאים התמקדו בחברות טכנולוגיה אחרות: גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל. ביום שלישי, מחלקת המשפטים וה-FTC הודיעו על תחילת תהליך שיסתיים בשינוי קווי הסכם הרכישה, מה שעשוי להוסיף מכשולים בדרכה של מיקרוסופט. השאלה המכרעת היא האם המיזוג בין שתי החברות ייתן למיקרוסופט כוח מופרז על שוק הגיימינג.
הרכישה של אקטיוויז'ן בליזארד בהחלט תחזק את מיקרוסופט בתחום הקונסולות, היכן שהיא משתרכת מאחורי סוני ונינטנדו. אבל שוק המובייל צומח במהרה, וייתכן כי שליטה על קינג, חטיבת המובייל של אקטיוויז'ן, תהיה בעלת משקל כבד יותר בשיקולים הרגולטוריים.
ארגון הגנת הצרכן האמריקאי Public Citizen קרא לרגולטורים לבטל את העסקה: "מיקרוסופט, אחד מענקית הטכנולוגיה, בולעת ללא בושה אחת מהמתחרות שלה, בניסיון לחזק את מעמדה בשוק. אם מיקרוסופט רוצה להמר על המטא-וורס, מוטב שהיא תשקיע בטכנולוגיה חדשה, במקום לבלוע את המתחרות".