סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פלייטיקה חברת משחקים הרצליה פיתוח
מטה פלייטיקה, הרצליה פיתוח. יש לה ציפור קטנה בלב (צילום: אפי שמייח)

נכשל המו"מ למכירת מפתחת "אנגרי בירדס" לפלייטיקה

הודעתה של רוביו אנטרטיימנט הפינית שבבעלותה המשחק הפופולרי אנגרי בירדס הגיעה לאחר הצעה משופרת של פלייטיקה לרכישתה תמורת 751 מיליון יורו, שהם 9.05 דולר למנייה. מדובר במחיר גבוה ב-60% ממחיר הסגירה של החברה לפני הגשת ההצעה

רוביו אנטרטיימנט (Rovio Entertainment) - החברה הפינית שבבעלותה משחק אנגרי בירדס - הודיעה כי הסתיימו הדיונים עם פלייטיקה בנוגע לרכישה אפשרית, כך לפי דיווח באתר מרקט ווץ'. ההודעה התפרסמה לאחר שבינואר הגישה פלייטיקה הישראלית הצעת רכישה בגובה 751 מיליון יורו (808.9 מיליון דולר), שהם 9.05 יורו למניה. זו הייתה הצעה משופרת לאחר שבמקור הציעו שם לרכוש את החברה ב-8.50 יורו למניה. המחיר של 9.05 יורו למניה היה גבוה ב-60% ממחיר הסגירה של החברה ב-19 בינואר, יום לפני הגשת ההצעה המשופרת.
בסוף 2021 רכשה פלייטיקה את ריוורקס הפינית, שעומדת מאחורי אפליקציית עיצוב הפנים הפופולרית REDECOR, תמורת 600 מיליון דולר. באותה עסקה שילמה פלייטיקה 400 מיליון דולר בשלב הראשון ו־200 מיליון דולר בהתאם לעמידה ביעדים של החברה הנרכשת.
בניגוד ל־REDECOR, אנגרי בירדס הוא מותג ששבר שיאים ויצר היסטוריה שכשהיה למשחק המובייל הראשון שהגיע למיליארד הורדות לאחר שהושק ב־2009. ב־2017 חברת רוביו הונפקה בהלסינקי, אם כי רק חלק קטן יחסית מהמניות שלה נסחר וכ־40% עדיין מוחזקות בבעלות פרטית. בשנה שעברה, על אף שהרווחיות שלה נשחקה לאחרונה, הודיעה רוביו שהגיעה ל־5 מיליארד הורדות משחקים והיא אמורה לדווח על הכנסות של כ־320 מיליון יורו לשנת 2022, המשקפות צמיחה של 12% לעומת 2021.
בפלייטיקה אומרים רשמית כי התוכנית היא למנף את המותג המוכר, אבל החלטתה לשלם על כך במזומן, בעסקה שתרוקן לגמרי את קופת המזומנים של החברה או שתשלח אותה לקחת חוב בריביות הלא נמוכות של היום, לא ברורה.
בחודש שעבר התחילו לבצע ברוביו בדיקה אסטרטגית של החברה, כולל שיחות ראשוניות ולא מחייבות עם חברות מעוניינות. לפי ההודעה, השיחות והבדיקה נמשכות. "רוביו ממשיכה בבדיקה האסטרטגית, כולל שיחות ראשוניות ולא מחייבות עם צדדים חיצונים על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור החברה ובעלי המניות", נמסר בהודעה. "אין ערובה לכך שהבדיקה האסטרטגית והשיחות הראשוניות והלא מחייבות יובילו להצעה במזומן או אחרת, לעסקה כלשהי או לתמחור אפשרי של עסקה", נמסר בהודעה.