סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
הסטארט־אפ של מפקד 8200 אסף כוחן נחשף עם גיוס סיד מרשים

חברת הסייבר סנטרה מת"א שהוקמה ביולי 2021 מאפשרת לארגונים עסקיים ליצור תמונת מצב מקיפה בנוגע למידע הרגיש שלהם בסביבות הענן כדי לשפר את הביצועים. גיוס הסיד בהיקף 23 מיליון דולר נעשה מאורן זאב, קרן בסמר ואנג'לים בכירים

חברת הסייבר סנטרה (Sentra) של אסף כוחן, מפקד 8200 היוצא, גייסה 23 מיליון דולר בסיבוב סיד מאורן זאב, קרן בסמר ואנג'לים בכירים בתעשייה, כך נודע ל"כלכליסט".


החברה יצאה לדרך ביולי 2021 ועדיין שומרת על חשאיות. מאחוריה עומדים שלושה מייסדים לצדו של כוחן: רון רייטר, בוגר 8200 אף הוא שהסטארט־אפ שלו Crosswise נמכר לחברת אורקל העולמית בכ־50 מיליון דולר וניהל את מרכז הפיתוח בתל אביב; אל"מ יואב רגב, שפיקד על מרכז הסייבר ב־8200; ויאיר כהן, שניהל את המוצר של חברת Datadog האמריקאית שנסחרת בשווי של מעל ל־40 מיליארד דולר. החברה מעסיקה כיום עשרות עובדים בתל אביב, כאשר רובם מתחומי הסייבר והדאטה.

1 צפייה בגלריה
 מייסדי סנטרה, מימין: יאיר כהן אסף כוחן יואב רגב ו רון רייטר sentra
 מייסדי סנטרה, מימין: יאיר כהן אסף כוחן יואב רגב ו רון רייטר sentra
מייסדי סנטרה, מימין: יאיר כהן, אסף כוחן, יואב רגב ורון רייטר
(צילום: sentra)
סנטרה פועלת כדי לאפשר לארגונים עסקיים מבוססי ענן ליצור תמונת מצב אמיתית ומקיפה לגבי המידע הרגיש שקיים להם בסביבות הענן הציבורי, וזאת כדי לאפשר להם להאיץ את ביצועי הארגון. לפני היציאה לדרך בכירי החברה בדקו עם כ־200 חברות בעולם מה הם יודעים על המידע שלהם. בוועידת לונדון האחרונה של "כלכליסט" אמר כוחן כי "הענן כיום למעשה 'אוכל' את הכל. אם בעבר דיברנו על זה שתוכנה 'אוכלת' את העולם, הרי שכיום פלטפורמות ענן 'אוכלות' את העולם".
בעולם שבו מרכז הכובד של רוב הארגונים עובר לאחסון בענן, סנטרה מאמינה כי יש להגן על המידע הקריטי וזמינותו לארגון, וכי אין היגיון רק בהגנה על סביבה פיזית או מכשירים מסוימים שברשות הארגון. הפלטפורמה של סנטרה מאפשרת לארגונים למפות, לסווג ולהגן בצורה מנוהלת על המידע הרגיש שחשיפתו עלולה להשפיע בצורה משמעותית על הצד העסקי.
כוחן הוסיף כי "דיברתי במשך שמונה החודשים האחרונים עם הרבה בכירים בעולם ושאלתי אותם אם הם יודעים היכן המידע שלהם. הרוב 'שופכים' את המידע לענן אבל לא ממש יודעים היכן הוא מאוחסן. השאלה השנייה ששאלתי: האם אתם יודעים היכן המידע הרגיש שלכם מאוחסן — מידע מוצפן, מידע אישי, מידע פיננסי... הרוב לא ממש יודעים היכן הוא נמצא וקשה מאוד להגן על מידע שאינך יודע היכן הוא. והשאלה השלישית ששאלתי אותם היתה: עד כמה זה 'כואב' לכם שאינכם יודעים היכן המידע, כמה זה מפריע. ומתברר שזה כאב עצום לארגונים. אבל רובם התרגלו למצב זה שבו אין מידע מלא על קיומו של הדאטה".
במגרש הסייבר של סנטרה משחקות לא מעט חברות בולטות שאחת המשמעותיות בהן היא חברת סייארה (Cyera) שגייסה לאחרונה 56 מיליון דולר מסקויה קפיטל, קרן אקסל, סייברסטארטס ואחרים.

Sentra

תחום: סייבר
הקמה: 2021
מטה: תל אביב
עובדים: כמה עשרות
מייסדים: אסף כוחן, יאיר כהן, יואב רגב ורון רייטר
גייסה: 23 מיליון דולר