סגור
כנס לונדון אסף כוחן
(כלכליסט)

ועידת לונדון
מפקד 8200 היוצא: "ארגונים לא יודעים היכן המידע שלהם"

אסף כוחן, מפקד יחידת 8200 היוצא, כיום מייסד משותף של Stealth, סטארט־אפ שטרם נחשף, הדגיש את חשיבות השמירה וההגנה על המידע בעידן של הענן: "כל חברה צריכה להבין שיפרצו אליה"

אסף כוחן, מפקד 8200 היוצא ומייסד משותף ב־Stealth (חברת סטארט־אפ שעדיין לא נחשפה, ב"מצב שקט/נסתר"), סיפר בוועידת Mind The Tech London של "כלכליסט", לאומי ולאבטק, על היחידה שעמד בראשה עד השנה שעברה ועל מה שמוביל את העולם הטכנולוגי כיום: "הייתי ביחידה עם אנשים מוכשרים מאוד שנזרקים לסביבה שבה הם צריכים להיות בשיאם. המעבר לעולם הענן משנה את הדרך שבה עסקים פועלים. הענן כיום למעשה 'אוכל' את הכל. אם בעבר דיברנו על זה שתוכנה 'אוכלת' את העולם, הרי שכיום פלטפורמות ענן 'אוכלות' את העולם".
"הענן הוא אתגר עצום, בעיקר לארגונים שצריכים לעבור אליו ובעיקר מבחינת אבטחה ויכולות", הוסיף כוחן. "הענן הוא פלטפורמה מעולה לדון בנושאי אבטחה. יש שינוי עצום ביחס של ארגונים לעולם הדאטה כאשר בעבר ארגונים הגנו על מה שיש בתוך הארגון וזה הספיק, אבל כיום לדאטה אין גבול. בעזרת AI (בינה מלאכותית — מ"א) הגבולות עוד עצומים ונרחבים יותר".

1 צפייה בגלריה
ועידת Mind The Tech אסף כוחן
ועידת Mind The Tech אסף כוחן
אסף כוחן בועידת Mind The Tech
(צילום: אוראל כהן)

"דיברתי במשך שמונת החודשים האחרונים עם הרבה בכירים בעולם ושאלתי אותם אם הם יודעים היכן המידע שלהם", סיפר כוחן. "הרוב 'שופכים' את המידע לענן אבל לא ממש יודעים היכן הוא מאוחסן. השאלה השנייה ששאלתי: האם אתם יודעים היכן המידע הרגיש שלכם מאוחסן — מידע מוצפן, מידע אישי, מידע פיננסי... הרוב לא ממש יודעים היכן הוא נמצא וקשה מאוד להגן על מידע שאינך יודע היכן הוא.
"והשאלה השלישית ששאלתי אותם היתה: עד כמה זה 'כואב' לכם שאינכם יודעים היכן המידע, כמה זה מפריע. ומסתבר שזה כאב עצום לארגונים. אבל רובם התרגלו למצב זה שבו אין מידע מלא על קיומו של הדאטה".
"כל חברה צריכה להבין שיצליחו לפרוץ אליה, זו הנחה בסיסית שכל ארגון צריך להבין ולהכין עצמו לכך ולהיות מוכן להתמודד עם זה בדרך הטובה ביותר", הוא הזהיר. "הדרך המסורתית להגן על הארגון היתה להקיף ולהגן על הכל עם מחסומים, וזה לא עובד יותר. עדיף להגן בדרך כזו שתגן על הדברים המשמעותיים והחשובים. בעזרת הטכנולוגיות החדשות של AI, לימוד מכונה ועוד ניתן כיום ליצור מערכי הגנה שהם דומים ומתאימים לעידן החדש של הדאטה המבוזר".