סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עסקה כחול-לבן: פורסקאוט רוכשת את CyberMDX בכ-80 מיליון דולר

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית רוכשת את חברת הסייבר הישראלית, שפיתחה מערכת הגנה למכשור רפואי שמחובר לרשתות של בתי חולים וגייסה עד כה 30 מיליון דולר. 50 עובדי החברה הנרכשת יצטרפו ל-200 עובדי פורסקאוט

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית פורסקאוט טכנולוגיות רוכשת את חברת הסייבר הישראלית CyberMDX. הנרכשת גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר, כאשר עם משקיעיה נמנות קרן הון הסיכון פיטנגו, קרן הבריאות של OurCrowd וכן קרן Sham. החברות לא ציינו את סכום הרכישה, אך ל"כלכליסט" נודע שהוא מוערך ב-80 מיליון דולר. 50 עובדי החברה הנרכשת יצטרפו ל-200 עובדי פורסקאוט בישראל וכ-1100 בעולם. בפברואר 2020 נרכשה פורסקאוט ב-1.9 מיליארד דולר במזומן על ידי קרן הפרייבט אקוויטי Advent International וקרן ההשקעות קרוס פוינט מעמק הסיליקון.

CyberMDX הוקמה ב-2017 על ידי אמיר מגנר (מנכ"ל), שניהל בעבר את חטיבת הסייבר במשרד ראש הממשלה, ומוטי שנייברג, ממייסדי פייס.קום, שנמכרה לפייסבוק. החברה פיתחה מערכת הגנה למכשור רפואי רגיש שמחובר לרשתות של בתי חולים, כגון MRI, מוניטורים ומכונות הנשמה. המערכת מציעה פתרון אבטחה כולל, המאפשר זיהוי ולמידה של המכשור הרפואי והנכסים הקריטיים ברשת באופן אוטומטי והגנה עליהם ללא התערבות במכשור עצמו. רכישה דומה נוספת שנעשתה בישראל לאחרונה היתה של חברת מדיגייט על ידי קלארוטי. שחקנית ישראלית בולטת נוספת בתחום היא ארמיס סקיוריטי.
1 צפייה בגלריה
חברת פורסקאוט שנמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי
חברת פורסקאוט שנמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי
פורסקאוט, באירוע מכירתה לקרנות. ממשיכה לצמוח
(צילום: פורסקאוט )
פורסקאוט היא חברה ותיקה שהחלה דרכה בשנת 2000. החברה מספקת פלטפורמה לאיתור והגנה על כל המכשירים המחוברים לרשת הארגונית.
"פורסקאוט רואה צמיחה מהירה בתחום שירותי הבריאות, שוק שהחברה תמיד התמקדה בו בהיבט של פיתוח טכנולוגיה ומכירות", אומר וואל מוחמד (Wael Mohamed), מנכ"ל פורסקאוט. "אבטחת סייבר לתחום זה, בדומה לאבטחת סייבר עבור התקני OT, דורשת מומחיות וטכנולוגיות ספציפיות. אנו שמחים שצוות CyberMDX מצטרף לפורסקאוט בזמן שאנו ממשיכים במקביל לספק יכולות חדשות בפלטפורמה המובילה שלנו ולהרחיב את מרכז המחקר והפיתוח שלנו".
"CyberMDX מאפשרת לבתי חולים לספק טיפול רפואי איכותי באמצעות אבטחה והגנה על המערכות, ההתקנים והמכשירים שעליהם הם מסתמכים מדי יום כדי לטפל בחולים ולהציל חיים", אמר אמיר מגנר, נשיא ומייסד משותף CyberMDX. "אנחנו נרגשים להצטרף לצוות פורסקאוט, להביא את החדשנות שלנו ויחד להמשיך ולחולל שינוי גדול עבור ארגוני בריאות ברחבי העולם".