סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עלייה של 7% בביקוש לעובדים בהייטק ברבעון הראשון

לפי נתונים של Techit, פלטפורמת חיפוש העבודה מבית AllJobs חל גידול בביקוש במיוחד לתפקידי מפתח שהם בליבת העשייה של שוק ההייטק כמו פיתוח תוכנה, אבטחת מידע וניתוח נתונים

אחרי תקופה ארוכה של ירידות בהשקעות, צמצום פעילות ופיטורים, ברבעון הראשון של 2024 מתחילים לראות התאוששות בביקוש לעובדים בהייטק, כך לפי נתונים של Techit, פלטפורמת חיפוש העבודה לשוק ההייטק מבית AllJobs.
בשלושת החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה בגיוסי ההון ל-3.1 מיליארד דולר, מה שתרם לגידול בהיקף הגיוסים בענף. לפי Techit, הגידול בביקוש היה לתפקידי מפתח כמו פיתוח תוכנה, אבטחת מידע וניתוח נתונים. תחומים שהם בליבת העשייה והפיתוח של שוק ההייטק, מה שמוביל את צמיחת הענף כולו.
בהשוואה לרבעון הקודם, חלה עלייה של 7% בביקוש לעובדים בהייטק ברבעון הראשון של 2024 ונרשמה עלייה של 10% בגיוסי ההון של חברות הייטק ישראליות. למרות זאת, כאשר משווים את הרבעון הראשון של השנה לרבעון המקביל ב-2023, נרשמה ירידה של 15% בביקוש לעובדים וירידה של 10% בגיוסי ההון.
התפקידים עם העלייה הגדולה ביותר בביקוש הם מיישמי מערכות מידע, עם עלייה של 47% בהשוואה לרבעון הקודם; מהנדסי בדיקות, עם עלייה של 39% בביקוש ומתכנתי פייתון עם גידול של 37% בכמות המשרות הפנויות בהשוואה לרבעון האחרון של 2023.
1 צפייה בגלריה
זיו וולפוביץ׳ משנה למנכ״ל קבוצת AllJobs
זיו וולפוביץ׳ משנה למנכ״ל קבוצת AllJobs
זיו וולפוביץ׳ משנה למנכ״ל קבוצת AllJobs
תחומים בולטים נוספים בהם הייתה עלייה משמעותית בביקושים הם: מתכנתי JAVA, מנהלי רשת, QA תוכנה ומנהלי פרוייקטים במערכות מידע.
"המגמה החיובית מראה שהענף משנה מגמה ומתרחב ומתפתח, תוך הסתמכות על כח אדם מקצועי איכותי. לאחר תקופה של צמצום כח אדם, אנו רואים כי ישנה הלימה בין הצמיחה בהשקעות לצמיחה בגיוסים. בימים אלו, אנו רואים ב-Techit שהחברות הגדולות והמצליחות בענף משקיעות משאבים רבים בגיוס והעסקת כישרונות מובילים. נתונים מעודדים אלו ממחישים את המשך כוחה של ישראל כמובילה עולמית ואנו מקווים שההתאוששות תימשך גם ברבעון השני של השנה", אומר זיו וולפוביץ׳, משנה למנכ״ל קבוצת AllJobs.
ברבעון הראשון גיוסי ההון הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר ב-105 סבבי גיוס. היקף הגיוסים היה גבוה ב-10% לעומת הרבעון הרביעי של 2023, אך עדיין נמוך ב-10% לעומת היקפי ההון שגויסו ברבעון הראשון של 2023. עם זאת, מספר הסבבים משקף עלייה של 34% מול הרבעון הקודם, כאשר מדובר בשינוי מגמה לראשונה מאז 2022, כך לפי נתונים ראשוניים שפרסמו חברת המידע IVC יחד עם לאומיטק, זרוע בנקאות ההייטק של בנק לאומי.