סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי סילברפורט
עובדי סילברפורט. גייסה 116 מיליון דולר (צילום: מיכה לובטון)

"סימני התאוששות מעודדים": עלייה בגיוסי ההון של חברות ההייטק הישראליות ברבעון הראשון

גיוסי ההון הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר - כך עולה מנתוני IVC ולאומיטק. מדובר בעלייה של 10% לעומת הרבעון הקודם אך ירידה של 10% מהתקופה המקבילה אשתקד. מספר הסבבים - 105 - משקף עלייה של 34% לעומת הרבעון הקודם, שינוי מגמה לראשונה מאז 2022. המלחמה לא הרחיקה את המשקיעים הזרים והמעורבות שלהם בעסקאות עלתה לעומת הרבעון הקודם

איתות להתאוששות בפעילות מגזר ההייטק ברבעון הראשון של 2024: ממצאים ראשונים שמפרסמים חברת המידע IVC יחד עם לאומיטק, זרוע בנקאות ההייטק של בנק לאומי, מצביעים על עלייה בהיקף הגיוסים וכמות הסבבים בחברות הייטק מול הרבעונים הקודמים. גיוסי ההון ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר ב-105 סבבי גיוס. היקף הגיוסים היה גבוה ב-10% לעומת הרבעון הרביעי של 2023, אך עדיין נמוך ב-10% לעומת היקפי ההון שגויסו ברבעון הראשון של 2023. עם זאת, מספר הסבבים משקף עלייה של 34% מול הרבעון הקודם, כאשר מדובר בשינוי מגמה לראשונה מאז 2022. הדוח המלא אודות פעילות גיוסי הון בישראל יתפרסם במהלך אפריל.
שיפור ניכר נרשם בסבבי הגיוס המוקדמים, כאשר גיוסי סיד ו-A רשמו עלייה משמעותית ראשונה במהלך הרבעון ומספרם הגיע ל-80, עלייה של 48% בהשוואה לרבעון הקודם. גם בגיוסים הגדולים נרשמה התאוששות, ולראשונה זה זמן רב השלימו שש חברות ישראליות גיוסי הון של יותר מ-100 מיליון דולר. באופן לא מפתיע, ענף הסייבר בולט עם גיוסים של 620 מיליון דולר, כ-40% מכלל ההון שגוייס ברבעון. הגיוסים הגדולים בסייבר היו זה של סילברפורט שגייסה 116 מיליון דולר, קלארוטי שגייסה 100 מיליון דולר בהון ואשראי וכן אקסוניוס שגייסה 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, בדומה לסבב האחרון שלה ב-2022. מחוץ לסייבר, מינט מדיה (או בשמה החדש - פרו ספורטוריטי) גייסה 100 מיליון דולר. בהמשך למגמה ברבעון הקודם ובניגוד לציפיות, המלחמה לא הרחיקה את המשקיעים הזרים והמעורבות שלהם בעסקאות עלתה לעומת הרבעון הקודם. במקביל גם הקרנות הישראליות הפכו להיות יותר פעילות, ולראשונה מתחילת 2022 מספר ההשקעות שהן ביצעו עלה.
1 צפייה בגלריה
מיה אייזן צפריר מנכ"לית לאומי טק
מיה אייזן צפריר מנכ"לית לאומי טק
מיה אייזן-צפריר, מנכ"לית לאומיטק
(צילום: אורן דאי)
"אל מול אי-היציבות המקומית שמביאה איתה הלחימה המתמשכת והתנאים המאקרו-כלכליים המורכבים, אנחנו רואים כי מגמת ההתייצבות בענף נמשכת אל תוך 2024", אמרה מיה אייזן-צפריר, מנכ"לית לאומיטק. "ההייטק הישראלי עומד איתן ומציג סימני התאוששות מעודדים. אנחנו שמחים לראות את הצמיחה בכמות העסקאות בקרב החברות הצעירות, שמייצגת הבעת אמון משמעותית של המשקיעים ביזמים הישראלים. במבט קדימה, בהנחה שלא יתממשו תרחישי קיצון גיאו-פוליטיים או מאקרו-כלכליים, אנחנו מקווים שנראה המשך התאוששות גם ברבעון הבא".
"אחרי שלושה רבעונים רצופים בהם נרשמו ירידות בהיקף וכמות גיוסי ההון של חברות הטכנולוגיה הישראליות, הנתונים של הרבעון הראשון ב-2024 מפתיעים לטובה", אמר בן קליין, מנכ"ל IVC. "למרות הפגיעות הכלכלית והמדינית, ניתוח הנתונים מצביע על התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי. בנוסף, העלייה הניכרת במספר העסקאות בסבבי גיוס הון מוקדמים (סיד ו-A) מעידה על סנטימנט חיובי בקרב המשקיעים, ואפשר לקוות שהם מצביעים על שינוי מגמה".