סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

דיווח: חברת ייעוץ מארה"ב במגעים לרכישת NSO

לפי הגרדיאן, משקיעים בחברת הפרייבט אקוויטי המחזיקה ב-NSO - נובלפינה קפיטל - מנהלים מגעים למכירת חברת הסייבר הישראלית לחברת הייעוץ האמריקאית ברקלי ריסרץ' גרופ; השיחות בשלבים מוקדמים, ומגיעות בעקבות מחלוקת פנימית בין המייסדים של הקרן, שעתידה לא ברור

משקיעים ציבוריים בחברת הפרייבט אקוויטי המחזיקה ב-NSO, מנהלים מגעים להעברת הניהול של הקרן הזו לחברת הייעוץ האמריקאית ברקלי ריסרץ' גרופ (Berkeley Research Group); כך לפי דיווח בגרדיאן, המתבסס על אדם המעורה בנושא. לפי אותו מקורב, השיחות נמצאות בשלבים מוקדמים ומגיעות בעקבות מחלוקת פנימית בין המייסדים של נובלפינה קפיטל (Novalpina Capital) – הקרן האירופאית שהשתלטה על NSO ב-2019.
חברת NSO, המפתחת תוכנת ריגול, עומדת במרכז שערוריה בינלאומית לאחר חשיפת עשרות אלפי מספרי טלפון של אנשים פרטיים, ביניהם עיתונאים, פעילים פוליטיים, עורכי דין ומנהיגים – שאת הטלפונים שלהם, כך לפי ההערכות, לקוחות של NSO ביקשו לנטר. בעקבות החשיפה הודיעו בצרפת כי בכוונתם לתבוע את החברה, זאת לאחר שמספרי הטלפון של הנשיא עמנואל מקרון וחברים רבים בקבינט שלו נמצאו ברשימה. גם בכירים בממשל ביידן הביעו דאגה וביקורת על ההתנהלות של החברה.
עוד לפני החשיפה, שלושה ממייסדי נובלינה כבר היו עמוק בסכסוך מתמשך בנוגע לעתיד הקרן. בשבוע שעבר דיווחו בסקיי ניוז ובפייננשל טיימס כי בשל הסכסוך נשללה מנובלפינה השליטה בקרן, ומשקיעים חיצוניים השתלטו עליה. בעקבות זאת, הבעלות על NSO, חברת ההימורים האסטונית אולימפיק אנטרטיינמנט גרופ ונכסים נוספים תלויה באוויר.
1 צפייה בגלריה
שלו חוליו מנכ"ל חברת  ה סייבר ה ישראלית NSO
שלו חוליו מנכ"ל חברת  ה סייבר ה ישראלית NSO
מנכ"ל NSO שלו חוליו
(צילום: יונתן בלום)
לפי הדיווח בפיננשל טיימס, למשקיעים החיצוניים של הקרן, ביניהם קרנות פנסיה ציבוריות בארה"ב ובקנדה, יש עד ה-6 באוגוסט להחליט האם לפרק את הקרן דרך מכירת חיסול של הנכסים או למנות צד שלישי שישתלט עליה. אדם המקורב לנושא אמר לגרדיאן כי המשקיעה הגדולה ביותר, קרן הפנסיה הציבורית של אורגון, מובילה יוזמה להעביר את הניהול ל-BRG האמריקאית. לפי אתר החברה מדובר בחברת ייעוץ עולמית ש"מסייעת לארגונים להתקדם בשלושה תחומים מרכזיים": מחלוקות וחקירות, מימון תאגידי ושיפור הביצועים.
בנובלפינה סרבו להגיב על הדיווח, וכך גם ב-NSO.