סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שי מישל – שותף מנהל בקרן ההשקעות – Merlin Ventures
שי מישל – שותף מנהל בקרן ההשקעות – Merlin Ventures (צילום: יונתן מישל)

פרויקט של חברת ההשקעות מרלין יסייע לחברות סייבר ישראליות בעבודה מול הרשויות בארה״ב

הפרויקט Constellation GovCloud קיבל את אישור הרשות הפדרלית לניהול סיכונים והרשאות בארה״ב. מטרתו לספק לחברות פלטפורמה שתאפשר להן להשלים במהירות ובקלות את דרישות הממשל האמריקאי להתקשרויות - זאת בתמורה למאות אלפי דולרים במקום מיליונים

פרויקט של מרלין סייבר שמטרתו לסייע ולהקל בכניסת סטארט-אפים לעבודה עם השוק הממשלתי בארה״ב קיבל את אישור הרשות הפדרלית לניהול סיכונים והרשאות בארה״ב. הפרויקט, Constellation GovCloud עליו עבדה מרלין בשנתיים האחרונות יספק לחברות צעירות פלטפורמה שתאפשר להן להשלים במהירות רבה יותר ובקלות את תהליכי ההתאמה ודרישות הממשל האמריקאי להתקשרויות - ובתמורה למאות אלפי דולרים במקום מיליוני דולרים.
כיום חברות סטארט-אפ, ובהן גם חברות ישראליות, נאלצות להתמודד עם חסמים משמעותיים בכניסה לשוק בארה״ב. עבור חברות אלו תהליך השגת אישור מהממשל האמריקאי מצריך השקעה רב שנתית שמוערכת במיליוני דולרים שמושקעים ללא כל הבטחה כי יתרמו ערך כלשהו לחברה בעתיד. הדבר גורם לכך שחברות רבות נמנעות מהניסיון להיכנס לשוק זה, מונעות מעצמן אפשרויות צמיחה, ובמקביל גם מהממשל נמנעת גישה לטכנולוגיות ומוצרים טכנולוגיים חדשים.
השירות שמציעה Constellation GovCloud יינתן באמצעות פלטפורמה המסייעת לחברות להפחית את מרבית המשימות הקשורות בציות compliance בעת הפנייה לעבודה מול רשויות בארה״ב ובנוסף, השירות גם מפחית את עלויות החברה הקשורות לסעיף הציות ככל שהכנסותיו הולכות וגדלות במגזר הציבורי.
התהליך של העבודה המשותפת של חברת הסטארט-אפ עם הפרויקט מתחיל כבר בשלב פיתוח התוכנה של החברה והטמעתה בפלטפורמה. דרך זו מאפשרת לפלטפורמה שפתחו לייצר עבור החברה הערכת מוכנות לשוק זה, והערכה עתידית של דרישות הציות מהחברה לצד צפי הכנסות עתידי.
"בשנות הפעילות שלנו בישראל ראינו קושי שעומד בפני חברות להשתלב ולעבוד עם הממשל האמריקאי" אומר שי מישל, שותף מנהל של קרן ההשקעות מרלין ונצ׳רס בישראל, "בשנתיים האחרונות הקימה מרלין את Constellation GovCloud, תשתית שעתידה לפתור את אחת הבעיות הקשות של חברות סטרט-אפ בכניסה לאחד מהשווקים הגדולים - הפדרל האמריקאי. הדבר יעזור להביא את חדשנות היזמים הישראלים למסדרונות הממשל האמריקאי ויקל עליהם בהשלמת תהליכים שעד כה נראו בלתי מושגים".
מרלין היא קבוצת חברות אמריקאית שהוקמה לפני כ-25 שנים, ועוסקת בהשקעות, סייבר וייצוג חברות מול הממשל האמריקאי בעניין חוזים בתחום הביטחון והסייבר. החברה מייצגת מול הממשל האמריקאי חברות כמו סייברארק, קראוד סטרייק, פאלו אלטו, servicenow ועוד. המטה שלה נמצא בוושינגטון, ועובדיה נמצאים בכל רחבי ארה״ב ובישראל. מחזור הכנסות החברה עומד על מאות רבות של מיליוני דולרים בשנה.
הקבוצה בנויה מכמה חברות: מרלין לאבס שעוסקת במחקר, מרלין סייבר שמייצגת חברות מול הממשל האמריקאי, קונסטליישן שהוקמה כעת ומרלין ונצ׳רס- קרן הון סיכון ישראלית אמריקאית המשקיעה בחברות סייבר.