סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Spiritt co-founders
מייסדי ספיריט (Omer Hacohen)

ברוח טובה: SPIRITT גייסה 13.5 מיליון דולר כדי לסייע לכולנו לבנות אפליקציות

הפלטפורמה שפיתחה החברה שנוסדה ב-2020 מאפשרת בנייה של יישומונים מורכבים, מקצה לקצה, ללא כל ידע מוקדם בתכנות. "99.7% מהאוכלוסייה בכדור הארץ לא יודעים לתכנת. רק תארו לעצמכם כמה רעיונות טובים אנחנו מפספסים"

הסטארט-אפ ספיריט (SPIRITT), המאפשר לפתח אפליקציות מורכבות באופן אוטומטי בעזרת בינה מלאכותית, גייס 13.5 מיליון דולר בסבב סיד. המשקיעים בחברה הם קרן Square Peg וקרן Disruptive AI, המתמחה בהשקעות בחברות AI, כשלסבב הצטרף גם SVB.
הפלטפורמה של ספיריט מאפשרת לאנשים שאין להם ידע בתכנות או גישה למתכנתים לפתח אפליקציות מורכבות מקצה לקצה בעצמם. זאת על ידי תיאור מילולי של הרעיון למחשב, בשפה שלהם, ללא צורך בידע מוקדם של הלקוח בתכנון ובניית אפליקציות.
תהליך יצירת האפליקציה מתחיל בשיחת צ'אט עם בינה מלאכותית, ששואלת את המשתמש על הרעיון העסקי ועל הטעם העיצובי שלו. משם הבינה המלאכותית לוקחת את כל המידע שנצבר ומייצרת אפליקציה מקצה לקצה, למובייל ולדסקטופ. לאחר יצירת האפליקציה המשתמש יכול לחזור לאותו ממשק צ'אט כדי לבצע עריכה מתמדת ושינויים באפליקציה. החברה מדווחת שחלק מהלקוחות שלה כבר גייסו הון בעצמם בעזרת האפליקציות שפיתחו בעזרת הפלטפורמה.
החברה הוקמה ב-2020 על ידי שני חברי ילדות, תמיר מגן (מנכ"ל) ואור קליגר (נשיא ומנהל הטכנולוגיות), אליהם הצטרף בהמשך לידור כהן (VP Research), ארכיטקט תוכנה יוצא גוגל. ההון שגויס ישמש להרחבת הצוות, בדגש על גיוס אנשי שיווק ופרפורמנס לטובת התרחבות בשוק האמריקאי, מעצבים, מהנדסים ומנהלי לקוחות לליווי לקוחות בצמיחה העסקית שלהם.
"הפלטפורמה היא חלק מהחזון הגדול שלנו להפוך את עולם היזמות לנגיש לכולם", אומר מגן ל"כלכליסט". "יש קהל עצום שעד היום מעולם לא חלם על יזמות בגלל החסם הטכנולוגי. למעשה כ-99.7% מהאוכלוסייה בכדור הארץ לא יודעים לתכנת. רק תארו לעצמכם כמה רעיונות טובים אנחנו מפספסים".