סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הנהלת Vast Data ווסט דאטה מימין אייברי פאם רנן חלק שחר פינבליט מייקל ווינג ו ג'ף דנוורת
הנהלת Vast Data (צילום: באדיבות Vast Data )

חברת VAST Data גייסה 118 מיליון דולר ושילשה את שוויה ל-9.1 מיליארד דולר

מדובר בגיוס מסדרה E לחברה המפתחת פלטפורמת דאטה עבור בינה מלאכותית; הסיבוב הובל על ידי Fidelity Management & Research; לדברי אחד המייסדים, שחר פינבליט, מצב המלחמה בישראל לא השפיע על הגיוס הנוכחי

חברת VAST Data, המפתחת פלטפורמת דאטה עבור בינה מלאכותית, גייסה 118 מיליון דולר בסיבוב מסדרה E, ובכך שילשה את שוויה ל-9.1 מיליארד דולר.
הסיבוב הובל על ידי Fidelity Management & Research, בהשתתפות המשקיעים New Enterprise Associates (NEA), BOND Capital ו-Drive Capital. בין המשקיעים הקודמים בחברה נמנים קרן הצמיחה גרינפילד פרטנרס שהובילה את סיבוב B והצטרפה בסבבים C ו-D, וכן טייגר גלובל, אנבידיה, 83North, דל קפיטל וגולדמן זאקס.
בשיחה עם כלכליסט, אמר שחר פינבליט, אחד ממייסדי החברה ומנהל הפעילות בישראל כי "אנחנו חברה רווחית מזה 12 רבעונים. אנחנו לא עסוקים בהנפקה אלא רק ביצירת ערך לחברה. רוב המו"פ שלנו בארץ ויש לנו מרכז חזק בארצות הברית". עוד הוסיף פינבליט כי המלחמה לא השפיע על הגיוס הנוכחי.
עוד הוא ציין ביחס לאפשרות הנפקה עתידית כי "נחליט על כך כשיהיה נכון לנו. אין לנו צורך בגיוס כסף ציבורי. זה גיוס שכולו אקוויטי".
VAST Data מעסיקה כ-700 עובדים ברחבי העולם, כ-300 מהם בישראל במשרדים בתל אביב ובחיפה. ההשקעה תשמש לגיוס עובדים נוספים גם בישראל בתפקידי מחקר ופיתוח - לדברי פינבליט יגויסו עד 200 עובדים חדשים בארץ.
בין לקוחותיה של החברה נמנים Booking Holdings, חיל האוויר האמריקאי, מחלקת האנרגיה של ארה"ב, ורייזון, פיקסר וזום. בנוסף, הטכנולוגיה שמפתחת החברה משולבת בתשתיות ענן ייעודיות לבינה מלאכותית מהדור הבא, באמצעות שותפויות עם חברות כמו CoreWeave, Lambda ו-Core42 (לשעבר G42 Cloud).
הייחודיות של הפלטפורמה של VAST Data מאפשרת לארגונים להבין את כל הדאטה הרלוונטית כדי לייצר ערך חדש.
VAST Data הוקמה ב-2016 על ידי רנן חלק, פינבליט וג'ף דנוורת, שלושתם בעלי רקע וניסיון בחברות אחסון ופלטפורמות דאטה כמו Xtreme IO ו-Dell-EMC.