סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

דז'ה וו: תעשיית ההייטק הישראלית חוזרת לעבודה מלאה מהבית

בין החברות שהפסיקו את פעילותן במשרד עקב התפשטות האומיקרון: סיטי, וויקס, פנדבוקס וטראקס. חלק ניכר מהחברות הרב-לאומיות כבר עובדות מהבית תקופה ארוכה ומרביתן לא חזרו לעבודה מהמשרדים כלל

אלפי עובדים של תעשיית ההייטק הישראלית חזרו לעבודה מלאה מהבית עם התפרצות האומיקרון. חברות רבות קיבלו החלטה כאמור להחזיר את עובדיהן לעבודה מלאה מהבית כאשר בחלק מהחברות זו החלטה שנבעה מבחירת ההנהלה ובחלק מהמקומות עקב דרישת עובדים להימנע מהדבקה.
בין החברות שכבר חזרו או החלו לעבוד מהבית ניתן לציין את ענקית הפיננסים סיטי שעובדיה חזרו לעבוד מלאה מהבית לאחר שראו את התפשטות האומיקרון בארצות הברית וכן חברת הפינטק הישראלית פנדבוקס, טראקס ו-WIX.
גם בחברת הסטארט-אפ אימיוביט הודיעו לעובדים שאין מחוייבות להגיע מחשש להידבקות. חברת הסטארטא-פ נקסאר סגרה את משרדיה לגמרי לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לחזור לעבודה מהבית עוד בתחילת התפשטות הנגיף בישראל וכיוון העובדים כיום עובדים כבר מהבית. גם חברת אמפליו עברה לעבודה מלאה מהבית, כמו גם Rewire, ששלחה עדכון לעובדים לפיו ההנהלה מאפשרת להם לעשות זאת.
1 צפייה בגלריה
משרדי חברת Wix  וויקס תל אביב
משרדי חברת Wix  וויקס תל אביב
משרדי חברת Wix וויקס תל אביב
(צילום: רויטרס)

בחברת הסטארט-אפ אוגורי החיפאית כל העובדים עברו לעבודה מלאה מהבית למעט מספר קטן של עובדים קריטיים שמגיעים למשרד. בחברת אירוספייק (Aerospike) הפועלת בתחום מסדי הנתונים, בחרו לנקוט במודל גמיש לחלוטין: החברה מאפשרת לעובדיה לעבוד בצורה מלאה מהבית אם הם בוחרים בכך. הם רשאים גם להגיע למשרד, אולם אם יש חשש כלשהו להידבקות, עליהם לבצע בדיקת קורונה מהירה.
בחברת הקריאיטייב והטכנולוגיה Artlist, המעסיקה כ-250 עובדים בתל אביב, באפיקים וברעננה, החליטו להעביר את כלל העובדים לעבודה מהבית בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. יעל שער-פרישר, סמנכ"לית משאבי אנוש של החברה הסבירה: "ארטליסט היא חברת קריאייטיב טכנולוגיה, אשר ערך היצירה הוא חלק מהותי ובלתי נפרד מהעשייה היום-יומית שלה, ולכן מודל העבודה בשגרה מתבסס על עבודה מהמשרד חלק ניכר מהשבוע, מאחר שאנו רואים חשיבות גדולה למפגשים פנים מול פנים שמפרים ומפתחים את היצירתיות. עם זאת, בריאות העובדים חשובה לנו יותר מהכל, ועם עליית התחלואה החלטנו שהדבר הנכון ביותר כרגע יהיה להעביר את כולנו לעבודה מהבית, עד אשר הגל הנוכחי יירגע".
גם בחברת הסייבר Cycode, המעסיקה כ-45 עובדים ממשרדיה בתל אביב, חזרו לעבוד באופן מלא מהבית. מיה אהרוני, Head of HR, Cyocde: "בימי שגרה חשוב לנו לפגוש את כולם במשרדים, אך החלטנו לשנות את הנהלים כדי לשמור על הבריאות של כולם. המשרד נשאר פתוח לאלו שבוחרים להגיע, ורוב העובדים בחרו לעבוד מהבית״.
חברת Aspectiva שמעסיקה בישראל מעל ל-30 עובדים הודיעה לעובדי המשרד שאין חובה כלל להגיע למשרד בעקבות גל התחלואה החדש ומתוך מטרה לשמור על בריאות העובדים.
תעשיית ההייטק, בשונה מתעשיות אחרות, ערוכה כבר מתחילת מגיפה הקורונה לעבודה מהבית ולכן הגמישות של מרבית החברות גדולה. חלק ניכר מהחברות הרב-לאומיות כבר עובדות מהבית תקופה ארוכה ומרביתן לא חזרו לעבודה מלאה מהמשרדים כלל. בארצות הברית הודיעו גוגל, אינטל ואמזון על כוונתן להמשיך את העבודה מהבית עד סוף 2022 בעקבות התפשטות האומיקרון.
דניאל טבין רותם מנהלת HR של רדיס ישראל, שנמצאת בעצמה בבידוד אומרת כי "אף על פי שלאחרונה החזרנו את כל העובדים בארץ ובעולם לעבודה במשרדים, עם ההתפשטות של הנגיף החדש , עובדים נמנעים מלהגיע למשרד או בשל בידוד של בן זוג או אחד הילדים או מהפחד להדבק. אנחנו מעריכים שבשבוע הקרוב נראה את המשרדים מתרוקנים לגמרי".