סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טיקטוק תסמן תוכן שנוצר באמצעות כלי AI חיצוניים

החברה הסינית מסמנת כבר כיום תוכן שנוצר באמצעות כלי AI באפליקציה; המהלך החדש יביא לתיוג סרטונים ותמונות שנוצרו באמצעות כלי בינה מלאכותית חיצוניים, למשל של חברת OpenAI 

טיקטוק מתכננת לתייג תמונות וסרטוני וידאו שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. התיוג ייעשה באמצעות "סימן מים" בטכנולוגיית Content Credentials. כך מדווחת סוכנות רויטרס.
לפי הודעת החברה, "AI מאפשרת הזדמנויות יצירתיות מדהימות, אבל עלולה לבלבל או להטעות את המשתמשים אם הם לא יודעים שהתוכן נוצר באמצעות בינה מלאכותית. התיוג יסייע להבהיר זאת".
החברה הסינית מסמנת כיום תוכן שנוצר באמצעות כלים של AI בתוך האפליקציה; אך המהלך החדש יביא לתיוג סרטונים ותמונות שנוצרו באמצעות כלי בינה מלאכותית חיצוניים, למשל של חברת OpenAI.
השינוי במדיניות של טיקטוק הוא חלק מהניסיונות בתעשיית הטכנולוגיה להתמודד עם הסכנות שטומנת הבינה המלאכותית. בפברואר הודיעה מטא כי היא מפתחת תקנים שיקלו על זיהוי תמונות וסרטונים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. גם גוגל הודיעה כי תטמיע ביוטיוב ובפלטפורמות נוספות תגיות בינה מלאכותית.
זאת ועוד, חוקרים הביעו דאגה מכך שתוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית ישמש להטיית הבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר. טיקטוק היא אחת מ-20 חברות טכנולוגיה אשר התחייבו מוקדם יותר השנה להיאבק כדי למנוע זאת.